/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Eksempler på Fond-ansøgninger?
Fra : Kameraet
Vist : 3485 gange
160 point
Dato : 16-11-09 01:13

Hejsa !

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde eksempler på en ansøgning sendt til en fond?
Altså en slags skabelon, ligesom man kan finde til jobansøgninger.

Tak.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 160 point
Dato : 16-11-09 06:49

Du kan finde flere eksempler på nettet med en skabelon. Her er bare en af de mange sider:
http://www.byfo.dk/db/filarkiv/4831/Eksempel-paa-ansogning-til-fonde.pdf

Et godt råd er at lave den lidt om så den ikke ligner de 500 andre ansøgninger. Det har jeg fode erfaringer med.

hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 07:41

Udover fonde, kan du også søge legater

http://www.legatmidler.dk/

Når du sender ansøgningerne, så husk at medsende en frankeret svarkuvert - det er dyrt at søge med alle de frimærker - men hvis du er heldig, så får du dækket det ind igen.

Nogle af legater/fonde udbetaler først lang tid efter du har søgt, så det er ikke usædvanligt at du lige pludselig kan modtage en check 6 mdr. efter du har søgt

Godkendelse af svar
Fra : Kameraet

Dato : 20-11-09 21:30

Mange tak for det begge to.