/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Barré Greb!
Fra : cobran
Vist : 1722 gange
100 point
Dato : 13-11-09 21:00

Hej

Er der en side hvor jeg kan se alle Barré grebene der findes?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-09 21:12

Måske.....

Men hvorfor? Hvis du kan tonerne på de to dybeste strenge, og kender alle E og A akkorderne er resten jo simpel transponering!!! Så kan du dem, kan du resten.

PS Der findes kun ganske få dim akkorder. Prøv at analysere tonesammensætningen af disse!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-09 21:16

Meget sjovere er det at finde "bastarder"!

En D som du plejer. Flyt den fem bånd op. Tilbage. Fem bånd op og veksl med 7 bånd op (og du har indledningen til noget med Highwaymen).

Elller som du plejer at tage E. Flyt det 5 bånd op (eller 7) og prøv at regne ud hvad du har!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-09 21:20

...eller hvis du spiller "musikskole-guitar". Prøv at løfte lange-fingeren når du spiller C og F. Så får du en dyb 9'er er det vist. Kan bruges til masser af, især, country-effekter.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-09 21:56
Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 13-11-09 22:11

Du kan roligt regne med, at enhver Pitstop, viser kampen. Pitstop = sted hvor du spiller på heste, tips, lotto, spillemaskiner, og hvor der også vises direkte fodbold, håndbold osv.

Viasat er blot en knusende penge-maskine med en masse genudsendelser, så glem den.

Men slå Pitstop op i telefonbogen, eller søg nærmeste adresse på nettet.

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 13-11-09 22:13

øh....mit svar landede skisme på forkert side ....sorry

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-09 22:13

øhhhh Gucci mon ikke du svare et galt sted???

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 14-11-09 01:03

hehe tak for jeres fornuftige forklaringer men jeg foretrækker det nemme :D så tak "vith"

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 14-11-09 20:03

Tak for svaret vith.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 15-11-09 01:09

Selv tak

Håber du får glæde af siden!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-12-09 21:31

Lige en lille tilføjelse
http://www.guitaren.dk/akkorder.asp er skam en fantastisk side, men lige akkorder... så foretrækker jeg:
http://www.chordie.com/chords.php
fordi man ved at klikke på akkorden, kan få alle varianter (for den akkord) frem
Husk! B erdet samme som H

Kommentar
Fra : BjarkeH

Dato : 26-06-10 21:56

Du kan se de mest brugte her. http://musicmate.dk/akkorder.asp