/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Computerspil til 1½-2 årige
Fra : heyckendorff
Vist : 1141 gange
100 point
Dato : 10-11-09 17:02

Hej alle

Min datter er utroligt nysgerrige efter min computer, men hver gang hun får lov at prøve at sidde ved den ender det med at hun får trykket på alle mulige og umulige genvejskombinationer som jeg sidenhen må bruge timer på at få tilbage til normal tilstand.

Findes der et program/spil man kan downloade der gør at alle taster bliver relateret til dette spil.
Det kunne f.eks. være noget hvor man ved at trykke på de forskellige taster lavede figurer på skærmen...eller farver. Eller tryk på de forskellige taster fik sjove ting til at ske på skærmen. Noget hvor alle tasternes normale funktioner er sat ud af kraft....incl. genvejskombinationer.

Hvis ikke et sådant program findes burde nogen sgu lave det :)

Jeg ved godt man kan få børne pc´er og sådan en har hun også, men den er ikke en brøkdel så spændende som fars rigtige computer

Mvh.

Werner

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 10-11-09 17:07

http://netbutik.dr.dk/default.aspx?c=Item&category=179&item=4321

http://shopping.kelkoo.dk/ssc-6513-pixeline-pc-spil.html

min nøve på 1/½ kan de spil det kræver bare at de bruger lidt tid på det.. held og lykke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-09 17:17

Kan du ikke bare gi' hende et gammelt tastatur, som ikke er sat til, som hun kan sidde og trykke på, så sker der ikke noget med din computer.

Det kender jeg andre der gør med børn i den alder.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 60 point
Dato : 10-11-09 17:24
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-09 17:50

man kunne jo gså prøve at give hende en normal opvækst med godt gammeldags legetøj og aktivering. i en alder af 2 år skal børn ikke passiviseres ved en computer.

Kommentar
Fra : heyckendorff

Dato : 10-11-09 21:07

Takker for svarene alle.

Steffen15 ...de ser hyggelige ud de spil, men det var ikke lige det jeg havde i tankerne. Det er lidt svært at forklare hvad jeg tænker på, men noget med at der bare sker sjov og spændene ting på skærmen når man trykker på de forskellige taster på tastaturet. Noget med, former, farver, tal, bogstaver og figurer. Noget som hun selv kan udforske og gå på opdagelse i.

Ans ...det har hun allerede og det var kun sjovt i to minutter. Det hun synes er spændende er at der sker noget på skærmen mens hun trykker på tasterne.

smuller ...Tux paint er downloadet og ser sjovt ud, men heller ikke lige det jeg havde i tankerne.

Trimare46 ...I søndags brugte vi hele eftermiddagen på at klippe og klistre en tankstation af mælkekartoner og anden papemballage. Begafter så hun Shrek på dvd, så hold venligst dine bedrevidende dumsmarte kommentarer for dig selv.
Din kommentar er uintelligent og rkstremistisk, men jeg havde forventet at noget i den stil ville komme. En normal opvækst her i 2009 indholder både computer, pinde til at røre i mudder med, mobiltelefoner, samt pap og klister. Det ene udelukker ikke det andet.

Mvh.

Werner

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-11-09 23:23

var lige herinde og jeg kan trykke på diverse taster uden at der sker noget på spillet. Eet af dem skal man bruge musen til at flytte skateboardet- det kunne måske bruges

http://www.disney.dk/DisneyOnline/games/toptrumps/index.jsp

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-09 23:28

Ved du hvad, som 1½ årig lærte mit ene barnebarn at spille på en PC, godt hjulpet af hendes storesøster. De spillede på www.DR.dk - Oline. Det er spil for de små. Og hun er i dag 5 år og behandler et tastatur og en mus som en voksen.

Kommentar
Fra : NoQia

Dato : 11-11-09 17:35

Hej Werner,
DR's sider for børn er ganske udmærkede, men til så ungt et barn er de dog stadig for avancerede i længden. Der findes ikke mange spil eller netsider for den aldersgruppe og med god grund - de behersker jo ikke helt mus og taster endnu. www.pegebogen.dk er dog en god side, hvor de yngste dels får lidt indhold og dels selv kan 'styre', for her er det kun mellemrumstasten der skal bruges.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-11-09 21:25

http://77.66.32.235/oline/front.php?_site=oline

denne her er da sjov, på dr.dk

Jeg tror nu godt at din datter kan styre en mus eller klikke og så sker der noget hele tiden

Godkendelse af svar
Fra : heyckendorff

Dato : 18-11-09 22:56

Tak for svaret smuller54. Ikke lige det jeg havde i tankerne, men vi har meget sjov med Tux så du får pointene.

men også tak til alle andre der er kommet med indput

Mvh.

Werner