/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Den enfoldige morder
Fra : DDT
Vist : 2276 gange
200 point
Dato : 10-11-09 14:55

Er der nogen der ved man kan købe den svenske film: Den enfoldige morder? Den skal være ny og have danske undertekster. Og bibliotekerne har den ikke til udlån.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 15:01

Citat
Den skal være ny og have danske undertekster

Det første er muligt - det sidste findes ikke....

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 10-11-09 15:18

Jeg har for mange år siden set den i TV med danske undertekster. Så den må findes et eller andet sted...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-09 15:21

Jeg kan nu heller ikke finde den som dvd-skive, kun i en boks

http://www.laserdisken.dk/html/leveringstid.dna?vare=1167400269400650

uden danske undertekster

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 10-11-09 15:33

Ja boksen har jeg set. Den er jeg ikke interesseret i.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-09 15:39

Så må vi nok til Sverige og kikke, for den er ikke i DK (så har jeg da overset noget)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 16:03

Citat
Jeg har for mange år siden set den i TV med danske undertekster. Så den må findes et eller andet sted...

Fordi TV lægger tekst på er det jo ikke ensbetydende med det findes

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 10-11-09 20:26

Når du efterspørger, så læg lige en Titel der passer.

Den enfaldige mördaren (1982)
http://www.imdb.com/title/tt0083888/

Kan sige dig, den findes på nettet, hvis du GOOOOOOOOOOOOgler lidt.
teksterne kan du sikkert finde samme sted.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 10-11-09 21:08

Og du kan kode text ind på selve filmen, med den nye Formatoz (? 2,1), søg selv.
medmindre du bruger andre programmer, der kan gendkende text/ srt/ vub eller andre formater
til direkte kodning.
Men det tager jo en JERN_alder.

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 11-11-09 07:26

Tak for hjælpen, men jeg er stadig kun interesseret i en udgave med danske undertekster.

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 11-11-09 07:27

Jeg har fundet den på Statens Filmcentral. da den bliver brugt i undervisningssammenhænge. Men hvis man ikke lige er skolelærer, er jeg ikke sikker på at man kan låne den her.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 11-11-09 07:33

Jeg syntes da ikke du skal give op.... ring til filmcentralen og spørg om det er muligt

Måske du kan få lov at købe en kopi??

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 11-11-09 07:47

Hej Nordsted1

Jeg kan da prøve.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-11-09 23:24

Synes det er flovt at man må have danske undertekster på en svensk film. Svensk er da ikke polsk.
alimak

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 12-11-09 06:34

Flovt? Det kan være at jeg havde tænkt mig at se den sammen med mine børn!

Og så vil jeg lukke dette spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : DDT

Dato : 12-11-09 06:37

Tak for svaret Nordsted1.