/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kat skraber gulvet ved sin mad
Fra : steffen15
Vist : 2529 gange
77 point
Dato : 05-11-09 22:28

Hej vi har fået en killing (Fie) for en måned siden,, hver gang inden den begynder at spise står den og tørre sine poter af i gulvet.. nogen der ved hvorfor den gør det?? hmm måske har vi en ´meget renlig kat..

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 05-11-09 23:07

At forstå hvorfor katte gør det ene eller det andet får vi aldrig at vide. Min kat insisterer på at jeg
skal lukke den ud og ind af køkkendøren, skønt den har sin egen kattelem ude i entreen, men det
er vel bl. andet derfor vi holder så meget af dem. Mvh. K.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 05-11-09 23:14

Jeg "tror" det er en medfødt refleks Killinger har når de dier,har set dem massereomkring Dievorterne når Killingerne er helt små.
Men det er selvfølgelig kun noget jeg "tror".

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-11-09 23:31

Hvis katten som du skriver "tørrer sine poter af" - tror jeg nærmest den ælter af velvære.
Hvis den derimod "skraber" (med kløerne lidt ude), så er det et ur-instinkt, den ønsker at skjule sin mad for omgivelserne, for at have det hele for sig selv. Den har sandsynligvis været vant til at konkurrere om maden med sine søskende.
Andre mener det er et tegn på forragt for maden, dét er ikke korrekt, da katten godt kan spise den samme mad lige efter, eller lidt senere.
Fenomenet har intet med hverken renlighed eller dierefleks at gøre.
MVH Akle

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 05-11-09 23:35

Hej vi har fået en killing (Fie) for en måned siden,, hver gang inden den begynder at spise står den og tørre sine poter af i gulvet.. nogen der ved hvorfor den gør det?? hmm måske har vi en ´meget renlig kat
Den er født USKYLDIG, og kradser lidt på tæppet, MEN
Jeg tror nærmere den vil MARKERE et eller andet, da den ellers ville stå med halen OP
og næsten være i den 4`r himmel.

DEN KAN OGSÅ VÆRE BANGE FOR DIG = MADSKÅLEN, hvis den står et ???
mærkeligt sted = en dør eller andet/ dørlem, så skal den sikkert lige afmærke gulvet/ territotiet til madskålen, selv en NY skål vand kan få katten til at gøre det.

Der skal ikke meget til, min kat__ får samme, når den ligger på min ølmave, og får TÆSK
Men den ved det bare ikke, da den sover_ og drømmer det hele, og får et CHOK???????
når den vågner igen___den kan sgu lide mig, eller kattemad.

Se efter forgifninger

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 05-11-09 23:53

den gør faktisk det samme som den gør når den dækker puha af i kattebakken hehe med for poterne,,

den er ikke bange for mig. tror det er noget killinge noget som i skriver

Accepteret svar
Fra : jlbendtsen

Modtaget 77 point
Dato : 06-11-09 11:09

Vi har en stor gammel hankat der gør det samme. Den gør det for at "Gemme" resterne af maden for at andre ikke skal komme til det altså bare en refleks.Men jo katte har mange sjove personligheder hvor man kunne bruge timer med et videokamera.Vi har også en skovkat der når hun lige er kommet ind skal snakkes med inden hun spiser

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 10-11-09 10:50

Tak for svaret jlbendtsen.