/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Mønt Telefon fra KTAS?
Fra : Geep
Vist : 1285 gange
100 point
Dato : 31-10-09 14:02

Jeg har fået fingre i en gammel KTAS telefon mrk. GNT 502 og sat den til telefon nettet. Desværre kan man ikke høre hvad jeg siger i røret. Opkaldet går fint igennem og jeg kan sagtens høre hvad folk siger, men jeg går meget svagt igennem. Hvad skal der gøres? Har ingen forstand på telefoner :(

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-10-09 14:22

Den vil nok have nogle mønter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-09 15:00

Den var nok kasseret fordi den var gået i stykker. Og jeg tror ikke du kan få den repareret i en TDC butik. Måske hvis du kender en pensioneret tekniker fra TDC.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-10-09 15:46

Det tyder på en defekt mikrofon.

Kommentar
Fra : Geep

Dato : 31-10-09 16:18

Ser lige bort fra første kommentar ;)
Den er købt som funktionel og den virker i bund og grund også fint, lige bortset fra at mikrofonen er meget lav.. Havde godt nok overvejet om det var en defekt mikrofon. Men ville høre om der var noget inden i apparatet der styrede lydstyrke inden jeg begyndte at arbejde med mikrofonen.
Ergo; Er der nogen der ved om man kan regulere lydstyrke inden i en mønt telefon fra KTAS af mærket GNT 502?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-10-09 22:24

De fleste telefoner, var før i tiden af kulkornstypen, og den kan have taget skade, evt suget fugt. Nu ved jeg ikke lige hvilken facon den har, for jeg har stadig lidt materiel fra min tid i telefonbranchen.
Pil kapslen udog tag et billed af den, så jeg kan se den. Måske kan jeg støve en sådan en op???

Kommentar
Fra : Geep

Dato : 01-11-09 14:06

Det lyder ikke dumt. Her er billederne håber jeg hvertfald. Ellers må jeg sende dem via mail :)

http://img101.imageshack.us/img101/2332/01112009991.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/1494/01112009993.jpg

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-09 16:05

Denne mikrofon er af svingspoletypen. Den har været udsat for en del fugt, som det fremgår af de anløbninger der er på talesiden. Så der sidder nok noget snavs i klemme på svingspolen, så den ikke vipperere som den skal, når der tales til den.
Det er ikke lige den type som jeg har liggende. Men hvis du kan afmontere den fra ledningerne, så kan du forsøge om du kan få lov til at købe en i en af TDC's servicebutikker, og hvis de spørger, så giv dem en sang fra de varme lande, om at det er en du bruger i et lokalt lukket anlæg i lang-bort-istand.
Måske kan du finde noget på et loppemarkede.

Kommentar
Fra : Geep

Dato : 01-11-09 16:25

Tak for hjælpen serverino :)

Godkendelse af svar
Fra : Geep

Dato : 01-11-09 16:25

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-11-09 16:31

Hmm, severino.....kan man ikke bruge en hvilken som helst mikrofon, blot den har samme impedans ??
Jeg har ikke møj forstand på det.

Måske den russiske ambassade har nogen liggende fra dengang de monterede dem i nogle danske telefoner

Kommentar
Fra : Geep

Dato : 01-11-09 16:55

Det var umiddelbart også min tanke, men hvis jeg kan finde den mikrofon der passer til røret og gummi membranen ville de være at foretrække :)