/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
gode råd for kattegrus
Fra : smuller54
Vist : 2083 gange
100 point
Dato : 30-10-09 19:07

Hej
Jeg har i mange år købt dyrlægens kattegrus, i føtex, da jeg havde min gamle hunkat. JEG VIL HELST HAVE DET der "KLUMPER"-
Nu har jeg fået en hankat-killing og jeg har prøver alverdens kattegrus og ovenikøbet købet noget som har lavendelduft som skal strøges i bunden.

Men jeg synes stadigvæk det stinker. Han er kastreret osv.
Noget andet er at det sidste jeg købte hos Super Best- gør at han nyser helt vildt.

Er der nogen med god erfaring inden for kattegrus ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-10-09 19:43

D
Da vi i sin tid havde 6 katte brugte vi udelukkende det fra Aldi.
Der var ALDRIG problemer med lugt .
Har du prøvet det ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-09 19:56

Jeg har købt kattegrus hos en dyrehandler, et det klumper, og det er meget drøjt at bruge. Dvs. man bruger ikke så meget ad gangen, så det holder længe.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 20:07

granner 01- kan du huske hvad det hedder ??

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-10-09 21:52

http://www.foderlageret.dk/product_info.php?cPath=18773_18608&products_id=2964

Det her er genialt. Det "klumper" og det fjerner alt lugt. Det er som regelt altid på tilbud i PetWorld hvor man får 4-5 pakker for 199 kr. Det holder helt vildt længe i forhold til alt muligt andet kattegrus, så dermed er det ikke kun det bedste kattegrus vi har brugt igennem tiderne, men også det billigste.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 21:58

flash77- støver det meget når du renser det ??? Bare fordi, det jeg lige har købt støver helt vildt og jeg tror det er derfor min killing nyser ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-09 13:00

Det jeg har købt støver ikke, jeg købte det når det var på tilbud, det er dyrt, men i længden er det billigt fordi man ikke brugte så meget og det klumpede smadder godt. Det var i en grå kasse og som sagt noget af det dyreste hos dyrehandleren. Jeg skal sende dig en PM når jeg har fundet ud af hvad det hedder. Vores dyrehandler er lige lukket.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-09 13:09

godt så venter jeg - granner01

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-09 17:19

Jeg har sendt en PM og en genvej.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 02-11-09 17:28

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-11-09 20:01

Citat
flash77- støver det meget når du renser det ??? Bare fordi, det jeg lige har købt støver helt vildt og jeg tror det er derfor min killing nyser ??

Nej - det støver slet ikke, og er så godt som totalt lugtfrit (hvis man holder det rimeligt rent selvfølgeligt - vi renser 1 gang om dagen med 3 katte). Jeg synes du skal prøve det på et tidspunkt. Vi køber 4-5 ks. alt efter hvor mange der er på tilbud for 199 kr. og de holder i ca. 1,5-2 måneder til 3 katte.

Kommentar
Fra : Tulle77

Dato : 20-11-09 13:52

hejsa
Jeg har en hankat og en hun kat, jeg bruger det kattegrus man kan købe i pet world det klumper og hedder easyclean og har ikke problemer med det lugter, det er også med duft det kattegrus.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-02-10 03:33

Her bruger vi altid træpiller fra foderstofferen. Det er billigt, og fungerer. Det er billigt, og man skal kun fjerne kattens "lort", og pillerne skal ikke fjernes fra kattebakken så ofte som kattegrus almindeligvis skal!

Kommentar
Fra : Danzerna

Dato : 15-02-10 12:45

Coop Catz hvide klumpende grus der kan købes i Brugsen er det bedste jeg har stødt på, det er billigt og holder lugten tæt. Men Selvfølgelig bør du mere tænke på din kattetoilet frem for gruset, når du vil undgå lugt. Så længe du har et godt toilet med filter, som du husker at skifte engang imellem, så burde det ikke være noget problem.