/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Afspilning af Hd video
Fra : findus10
Vist : 629 gange
50 point
Dato : 27-10-09 08:24

Hej
Jeg har lige købt et Canon Sx1is som kan optage HD.
Men da jeg skal afspille de .mov filer som den ligger ind på min pc så kører det i en form for slow motion / hakker lidt, jeg ville tro det var nogle codec som manglede men kan ikke finde ud af hvilke.
Jeg har installeret:
Quicktime 7.6.4
K-lite Full pack
Dvix
Hvad kan der mangle?

Findus10

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-10-09 10:27

Jeg bruger Combined-Community-Codec-Pack, og det virker upåklageligt.
Men hvor stor er din pc da?

For det har også rigtig meget at sige.

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 27-10-09 10:35

hvad mener du med hvor stor den er ? er det Ram, processer eller gb?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 11:35

Det første som skinner i øjene er at du har flere af samme codecs, afinstallere de som kan det samme og nøjes for eksempel K-Lite som er den pakke jeg bruger og intet andet, så altså ud med DivX den er i pakken fra K-Lite også, har du noget at bruge Quicktime player til ? Ellers ud til højre med den også

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-10-09 17:09

Ja mener selve computeren.

Grafikkort
processor
ram
evt. bundkort

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 28-10-09 23:15

kender du minimums kravene?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 29-10-09 01:22

Der er ingen minimuns krav for at afspille en mov fil, eventuel kan du omdanne dine mov filer til et andet format, som computeren måske bedre kan afspille der er flere gratis programmer som kan omdanne film, blandt andre Super men den kræver altså lidt kræfter af computeren:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm
eller WinFF som ikke er så krævende, den kan også bruges på en computer med Linux:
http://winff.org/html_new/downloads.html

Godkendelse af svar
Fra : findus10

Dato : 03-11-09 10:43

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-09 12:17

Selv tak - du fandt vel en løsning?