/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Forbrug i dk til udlandstakst
Fra : Jimmy17
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 26-10-09 15:24

Hey.

Jeg kan se jeg bliver opkrævet for noget forbrug på min telefon mens jeg har været ved grænsen til tyskland, selvom jeg stadig fysisk befandt mig i danmark.

Er jeg tvungen til at betale for den ekstra udgift jeg nu bliver pålagt fordi systemet vælger at sætte tysk net på eller kan det blive fjernet?

Behøver ikke forklaring på hvad jeg gør for at undgå det, for det ved jeg godt.
Var en ny telefon, så havde ikke lige fået sat den til at blive på kun et net.
Det må man jo lære på den hårde måde når man glemmer det ik.

Hvis nogen har noget link, eller kan finde det bedre end det lykkedes mig, til noget stof om dette, så modtages det gerne.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 26-10-09 15:42

Citat
Er jeg tvungen til at betale for den ekstra udgift jeg nu bliver pålagt fordi systemet vælger at sætte tysk net på eller kan det blive fjernet?

Ja du skal betale....

Men du kan selv slå over til dansk net når du er i grænseområdet (hvis der er dækning) - men det hjælper jo ikke på det der ER sket....

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-10-09 15:47

Mener også at jeg er tvungen til at betale, nu er det heller ikke det store beløb.
Bare ret irriterende - men så husker jeg det jo nok til anden gang

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-10-09 17:27

Du indrømmer jo selv at du er klar over hvordan det er sket, og hvordan du kan undgå det.
Hvorfor så ikke bare betale, og lære af det, så din telefon kobler sig op til din egen udbyder permanent, når du ikke har behov for andet.
Skal du længere ned i tyskland, kan du altid give den lov til at roame en tysk udbyder, men her er der flere at vælge imellem, og der er også forskel på taksterne.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-10-09 17:29

Jeg har en gang stået oppe i Græsted, i nordsjælland, og blevet bonnet for at have kørt på et svensk netværk. - Så det var bare BETAL BETAL! - Surt show.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-09 17:36

Citat
Jeg har en gang stået oppe i Græsted

Og hvad kan man lære af det

Bliv væk fra Græsted

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-09 17:36

Eller sid ned

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-10-09 19:14

Du har ført samtaler på det tyske net, og den pågældende operatør har jo krav på betaling, så hvad får dig til at tro, at du kan undlade at betale?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-10-09 20:39

Jeg havde sådan set også tænkt mig at betale.
Nu er det heller ikke det store beløb.

Var sådan mere af interesse.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-09 20:45

Citat
blevet bonnet for at have kørt på et svensk netværk

Det er kendt at svenskerne har snablen langt inde i Nordsjælland.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-10-09 21:58

Citat
Bliv væk fra Græsted

Ja ja Refi, men det er jo en del år siden, og fra før at Bilagsministeren Lars Lykke Rasmussen blev berygtet på disse kanter.
Det var også den gang græsset var grønnere i Græsted!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 08:57

Ja - der var engang hvor det var muligt at snyde TeleDanmark....

Der kunne man ringe til USA for ca. 1 kr. i minuttet fra en BILtelefon - den kunne ikke registrere at den ringede til udlandet og betragtede det som "lokalopkald" (dengang var det ikke samme pris over hele DK)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 08:58

Skal måske lige tilføje at datidens takst normalt var ca. 25.- kr i minuttet til USA

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-12-09 03:19

Tak for svaret refi.