/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Computer genstarter ved start!
Fra : Karen4567
Vist : 657 gange
111 point
Dato : 26-10-09 09:32

Hej Alle.

Min bærbare Packard Bell computer genstarter HVER gang jeg tænder den. Den kører normalt et par minutter, går så i blå skærm (blue screen of death), og genstarter. Herefter kører den fint.

Denne process gør dog, at det tager næsten 10 minutter for min computer at starte op.

Jeg har søgt google meget, men kan ikke finde nogen løsning på problemet. - Jeg synes ellers selv at jeg er ferm til det med computere.

Er der nogen der har et løsningsforslag?

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 26-10-09 09:33

PS. min computer er lige over to år gammel, så garantien dækker ikke længere.

p.ps. problemet har stået på i cirka 3 måneder.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 26-10-09 09:34

p.p.p.s - Jeg har windows vista home edition.

Så tror jeg ikke jeg har glemt mere.. :)

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-10-09 09:40

Det er højst sandsynligt pga du har et Nvidia Grafikkort i maskinen, som Vista har opgraderet Driveren til.

MEN desværre har Compaq lavet maskiner med "billigere" udgaver af grafikkortet for at kunne presse prisen samlet, så når du endelig får startet maskinen, skal du afinstallere driveren og hente den originale driver en gang mere (enten fra CDrom eller Compaq's hjemmeside).

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 26-10-09 09:44

Jo, men min computer er jo ikke en Compaq. Det er en Packard Bell. - og den var ikke ret dyr!

Det er måske samme problemstilling alligevel?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-10-09 09:47

Jeps.

Compaq og Hewlett Packard er det samme i vore dage.
Problemet er stadig det samme, Den driver der følger med Vista under autoupdate, ødelægger den originale driver gang på gang under opdateringen, og det er efterhånden set rigtig mange gange!

Jeg har ikke tal på hvor mange maskiner jeg har lavet med lige det problem med den genstarter med BSOD, simpelthen pga Winblows ikke har styr på deres operativsystem

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 26-10-09 09:55

Ok.

Så jeg skal afinstallere en driver, og hente en ny driver.

Hvordan / hvor gør jeg det, - mere præcist?

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 121 point
Dato : 26-10-09 10:02

Der er lidt forskel på dette ( jeg sidder på Linuxmaskine og intet andet) så det er udfra hukommelsen på XP!

tryk:
Start / kontrolpanel / tilføj-Fjern Programmer - der kommer en liste frem med alle installerede programmer - der finder du NVidia inde og fjerner denne.

Derefter går du Packard Bell's hjemmeside - fiinder din model her:
http://support.packardbell.com/dk/
og downloader driveren og installerer denne!

Jeg kan ikke lige hjælpe dig mere - da jeg som sagt ikke lige er bruger af Winblows selv men kun hjælper mine venner med deres problemer!

Linux rulez

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 26-10-09 10:03

- Jeg har lige fundet ud af, at mit grafikkort er et "ATI RADEON XPRESS 1100".

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-10-09 10:05

Så er det stadig samme projekt.

problemet er konkret at fabrikkerne skyder maskinerne afsted med billigere udgaver af grafikkortene - for at kunne sælge maskinen samlet billigere., Men windows opdaterer kun de fulde versioner af driveren - og dermed går det gerne galt!

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 26-10-09 10:09

ok. Jeg er ved at downloade en installationsfil fra den side du linkede til.

Hvis det virker, er det godt, men opdaterer windows ikke bare driveren igen, så jeg til sidst sidder med samme problem?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-10-09 10:13

Nemlig - jo det gør den, men normalt er det en af de extra opdateringer som du skal acceptere under valgfri/software opdateringer.

Men jo - problemet er det samme senere, men du kan så vælge at krydse den af som en opdatering du ikke vil have installeret igen!

Kommentar
Fra : Karen4567

Dato : 26-10-09 10:35

Jeg har nu afinstalleret driveren (så blev opløsningen meget dårlig), installeret den downloadede driver og genstartet et par gange. Nu ser det hele ud som før, så jeg håber det har hjulpet!

Godkendelse af svar
Fra : Karen4567

Dato : 26-10-09 10:37

Tak for svaret peque.

Tak for din hjælp! Det ser ud til at virke nu, det hele!

Du har reddet min dag!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-10-09 10:52

Kanon - held og lykke med den fremover.

Musk husk lige at markere den driver opdatering som uønsket