/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
web cam optagelse xp /wista??
Fra : return
Vist : 775 gange
350 point
Dato : 21-10-09 09:44

hej

har optaget lidt film klip via mit webcam på en com som havde xp mit spørgsmål lyder

Hvorfor kan jeg slet ikke se det på min bærbar som køre wista

er det muligt at få det til at virke på en vista maskine ???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-10-09 10:25

Det har ikke noget me vista kontra xp at gøre.

Men du skal have video visningsprogram på computeren som kan klare det videoformat du optager i .

Så start med at finde ud af hvad slags videofil du har . Der er mange forskellige.

Måske kan den vises på et du allerede har , bare du installerer den rigtige codex.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 21-10-09 10:37

Rigtigt som transor skriver.

Men Vista kan godt drille, brug VLC den kan vise flere videoformater end Vista kan,
jeg bruger VLC på min Vista PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-09 10:48

Og her kan du se og hente en VLC player.
http://www.pcworld.dk/download/56/1434

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-09 12:55

Grunden til at VLC player kan afspille film som andre afspillere ikke kan håndtere, er at der følger nogle codecs med i programmet.
Men du kan hente og installere en codecs pakke helt gratis, og så bruge den afspiller som du kender, klik på linket herunder og klik på Download latest version, højre klik på den fil du henter og klik på Kør som administrator, så installeres alle codecs på din computer.
Hvis du vælger VLC player, så bør du også højre klikke på den og køre som administrator

Kommentar
Fra : return

Dato : 21-10-09 14:29

o.v.n øh øh du glemte lige linket

p.s vil det sige at man så ville kunne bruge media player til at se sine optagelser når man har installeret den codecs pakker du skriver om ?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 21-10-09 16:34

Uanset hvor meget jeg har opdateret codex, har jeg ikke kunnet bruge Vista
så det nemmeste er at bruge VLC.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-10-09 17:07

All the codecs you need for Vista to play AVIs, DVDs and more!

Vista Codec Package 5.4.7
http://www.filehippo.com/download_vista_codec_package/

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 21-10-09 17:26

Man kunne også stille spørgsmålet til Microsoft?

Hvorfor skal det være så besværligt at bruge Vista Mediaplayer,
når nu VLC har det hele.

Noget helt andet, hvad er årsagen til at Microsoft har forlænget opdateringer til 4 år,
har jeg læst på nettet, min kommentar er, hverken Vista eller den nye 7 ændrer på
deres styresystem, man kan håbe, at de finder på noget helt nyt og bedre,
og mindre krævende af PCén

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 21-10-09 17:27

Sorry, opdateringer gjaldt XP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-10-09 00:47

Øv ja jeg glemte helt at få et link sat ind du kan bruge: K-Lite codecs, den kan bruges Vista også: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 350 point
Dato : 22-10-09 00:55

Citat
media player til at se sine optagelser når man har installeret den codecs pakker du skriver om ?
Ja det er nemlig fordelen ved en codecs pakke, man behøver ikke lære en ny player at kende der er frit valg mellem pakken fra Klaudi og jeg, jeg tror de begge kan opfylde dit behov for codecs, men kun en af pakkerne ellers får du problemer med at computeren ikke kan finde ud af hvilke codecs som skal bruges, hvis du vælger K-Lite så vær opmærksom når du installerer, der kommer nogle vinduer undervejs hvor du kan vælge, jeg kan ikke huske om det er nummer 2 eller 3 vindue at du skal vælge Windows Media Player som default player, rul ned i vinduet og se om du kan finde der hvor du vælger mellem Media Player Classic eller Windows Media Player

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-10-09 17:33

Har du fået "skidtet" til at virke?

Du kunne jo os konvertere det til et mere almindeligt format,
f.eks med dette program
Format Factory
http://formatoz.com/

eller
SUPER v2009 build 36
http://www.filehippo.com/download_super/

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 27-10-09 09:19

Tak for svaret o.v.n..

ved du forresten hvad forskellen er på k-lite og den anden codecs pakke der bliver linket til

hvis du ved det må du meget gerne skrive et privat indlæg til mig

p.s takker for den gode hjælp til nu ha en god dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 11:17

Selv tak godt du fik set dine små film
Nu er du på vej til at få mig på glatis hvis jeg skal til at forklare også, OK jeg forsøger og i andre vil godt rette mig ikke?
Codecs er et lille program som kan omdanne koden i lyd og billeder så en computer kan forstå og vise filen på skærmen, der findes utallige måder at kode billeder og lyd på og lige så mange codecs til at tyde dem
En codecs pakke er en samling af forskellige codecs, hver firma finder nogle bestemte codecs som de synes er nødvendige og putter i deres pakke, alle ordenlige codecs pakker indeholder ffdshow og DivX + mange andre og har både encoder og decoder indbygget
encoder er så du kan omdanne en kode til en anden
decoder kan læse kode i film og lyd og fortælle computeren hvordan den skal vise og afspille en fil
begge de viste pakker har alt det som du behøver uden at jeg vil gå i detaljer, jeg bruger selv K-Lite fordi det nu engang er den jeg kender bedst og den kommer på de computere jeg har adgang til og hjælper med.
Du må aldrig have mere end en codecs pakke på computeren ad gangen, pakkerne indeholder sikkert de samme codecs og computeren bliver forvirret og kan ikke finde ud af hvad for en af dem som skal bruges.
Jeg håber det blev forståelig, jeg er altså ikke professor