/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Danske træsoldater..i oslo!
Fra : alkyrix
Vist : 1770 gange
100 point
Dato : 20-10-09 15:26

Hej!

Håber der er nogle der kan hjælpe mig her...jeg bor faktisk i norge nu, og på vores kontor har vi nogle danske træsoldater. Man kan se nogen der ligner her:
http://www.ambluxembourg.um.dk/NR/rdonlyres/D42F648E-0250-426B-B47F-A4A0B0160A9F/0/traesoldater.jpg
Vores er bare 0.5 meter høje, men ellers er det samme design...tror måske de er købt i Ilum bolighus...
De trænger så gevaldigt til en ordentlig overhaling, de har fået store ridser og skrammer i malingen.

Så søger egentlig en som kan pudse dem op - men det kan I nok ikke hjælpe med siden jeg bor i Oslo

Men kan I så måske hjælpe mig med hvor man kan købe lignende henne?? Hvad design det er og hvor dælan man kan købe dem henne - Ilum i Norge vil ikke være dem bekendt..
Jeg vil nemlig hellere ikke bare gå ud og betale for en renovation af dem, hvis det er billigere og købe nye!

Lidt et underlig spørgsmål, men håber der er nogle træsoldat-kendere derude

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-10-09 15:35
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-10-09 15:42

- og her:

http://www.rosendahl.dk/Default.aspx?ID=23&AreaID=1&langID=LANG1&functionLine=Tr%C3%A6figurer&productLine=Kay%20Bojesen&designer=Kay%20Bojesen&price=

Vi havde også soldaterne i den store str. (ca. 1 m) i firmaet, dem fik bossen i jubilæumsgave engang...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-09 15:45

Det ligner Kay Bojesen design ... hvis det er det, så skal du passe godt på dem

http://www.casanovafurniture.dk/shop/rosendahl-kay-bojesen-1574p.html

Men der er højden 22 cm. + flag

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 20-10-09 15:47

Kanon Stouenberg!

Når det er Kay B. - så ville det da også være synd at smide dem ud..så skal de næsten lappes på - de er jo ret specielle :)

Men det fik mig på sporet af dem her:
http://www.antikogauktion.dk/~/media/websites/antikogauktion.dk/Website/PopAntik/PopAntik17.ashx

Det er et billede af dem som vi har faktisk - dog har vi kun to...
Du skulle vel ik vide hvad de helt store soldater hedder og om man stadig kan købe dem?
Kan nemlig ikke finde mere om dem på nettet med den information jeg har nu :)

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 20-10-09 15:49

Tak Ans!

Dem jeg har, er lige lidt højere - prøv at se det billede jeg postede foroven..
Men må hellere passe lidt på dem og få dem lavet så, de skal ihvertfald ikke smides ud!

..vi har brugt dem til messer engang imellem..så får de desværre lidt skrammer :(

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-10-09 16:00

Ang. messer, vi stod for Formland messen i Herning og jeg mener at de store var en gave fra Rosendahl...

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 20-10-09 16:08
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-09 16:16

På mit tidligere job havde vi sådant en fætter stående i indgangen.

Direktøren var garder........i halvtresserne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-09 17:41

Hej
Jeg ved ikke om det kan betale sig, men hvis du skal have dem repareret - så er der her et legetøjsfirma, som laver legetøj i træ, som er superflot,(har selv set det ) måske de ville påtage sig opgaven
http://www.sydfynstraelegetoej.dk/information.php

eller måske der findes tilsvarende firmaer i Norge

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 21-10-09 08:35

Stouenberg >> Jeps, det er lige nøjagtig sådan en! ..den er godt nok dyr faktisk..puha, så bliver vi da nødt til at få malet dem op igen.

smuller54 >> det var da smart - skal prøve at se om jeg kan finde noget lignende i Norge..ellers kan det måske betale sig for mig at tage dem til DK engang - vi rejser tit derned..de er bare lidt tunge at slæbe på.

Hvis der er andre ideer om hvor man evt. kan få lavet sådan nogle henne, så sig endelig til - har prøvet alm. tømrer/snedker, de kan ikke. Og dukkermagere - men dem er der ikke mange af, og har ikke fået svar fra nogle endnu...og så er jeg sådan set blank..

Godkendelse af svar
Fra : alkyrix

Dato : 26-10-09 20:44

Må hellere få lukket denne tråd
Men tak for hjælpen alle sammen og specielt til Stouenberg.

Jeg har stadig ikke helt fundet et sted hvor de kan blive fixet op, men der må være en eller anden i norge/danmark der kan lave sådan nogle for mig - men i det mindste ved jeg hvad det er for nogle figurer nu, og de skal bestemt ikke smides væk