/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
InterNet tilslutning-COMPAQ 7990
Fra : KaVADK
Vist : 904 gange
50 point
Dato : 31-10-01 10:54

Jeg har en COMPAQ Presario 7990 hvor jeg lige siden jeg købte den har haft problemmer med hastigheden på mit modem, som aldrig vil komme over ca.46kps.

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 31-10-01 11:08

Hvad laver dette spørgsmål i Økonomi/Budget?

Jeg tror du skal lægge det i "Modem" over i tekniksektionen.

Modem : http://www.kandu.dk/dk/emne/30604

Gandalf

Kommentar
Fra : KaVADK

Dato : 31-10-01 11:57

Unskyld jeg troede at de kom hvor de skulle

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 31-10-01 12:00

Jeg har selv lavet den samme på et tidspunkt, så det skal du skam ikke være ked af. Selv de bedste fejler.

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 31-10-01 13:02

sådan er der mange der har det med modems de arbejder bare ikke ved den hastighed de skulle.

Accepteret svar
Fra : Sonofsun

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-01 18:50

Det var dog et svært spørgsmål, du skriver intet om dit modem, mærke, hvad hastighed su havde forventet eller noget somhelst.
Men here goes, hvis dit modem er er et almindelig dial up modem, dvs. enten et 56K modem, eller et 33.6 modem, så vil ca. hastigheden ligge på de 4.5 til 5.0. Er det derimod et ISDN modem du har, vil jeg råde dig til at kontakte din udbyder da der så er noget galt, meget galt endda.
Men jeg tror nu det er et 56K eller 33.600 modem du har, og der skal du ikke regne med størere hastighed, da det udover modemets hastighed Bl.a. har at gøre med, den server du henter fra, hvor meget trafik der generelt er på 'nettet' på det tidspunkt, og evt stæj på din linie, dette kan dog måles ved at ringe til TDC fejlservice, der så vil måle din linie igennem, dog kan du selv gøre meget ved støj.
Fjern nummerviser(MEGET stor støjsender), fjern evt kirk telefoner, b&o telefoner(de er også slemme), og til sidst, bruger du en forlænger ledning, så fjern den, da der er meget støj på sådan en fætter. Det er selvfølgelig ikke permanent du skal fjerne disse støj kilder, men prøv at sætte modemet til som det eneste på dine stik, og se om det hjælper på hastigheden, hjælper det har du fundet problemet, og der er ikke meget du kan gøre, udover at fjerne disse ting hver gnag du skal online, hjælper det ikke, kan du som sagt ringe til TDC´s fejlservice, og få dem til at måle på din linie.

håber det hjalp lidt af vejen, ellers er du velkommen til at kontakte mig på nedenstående mail.

Med Venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm
sonofsun@anarki.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 21:22

Forkert gruppe!!

Men det er sikkert pga. for meget støj på din tlf.-linie.

Mvh. Brian

"KaVADK" <KaVADK.news@kandu.dk> wrote in message
news:bNPD7.3694$Ip2.104304@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en COMPAQ Presario 7990 hvor jeg lige siden jeg købte den har
> haft problemmer med hastigheden på mit modem, som aldrig vil komme over
> ca.46kps.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : KaVADK

Dato : 01-11-01 08:46

Stadig undskyld, det skal NOK ordne sig.

Mit modem et et Conexant HCF V90 56K Data Fax PCI Mode.

Jeg har en analog telefon tilsluttet (Mobil intern).

Tak for jeres svar

Mvh. KaVADK/Karsten

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 01-11-01 08:49

det var da så lidt

johnny

Kommentar
Fra : KaVADK

Dato : 01-11-01 08:59

Helt i orden.

Karsten