/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Modtagelse af digital TV
Fra : Løven40
Vist : 1194 gange
20 point
Dato : 15-10-09 13:10

Jeg bor i udlandet og modtager dansk tv via min computer - skal jeg have ekstra udstyr, når DR begynder, at sende digital den 1. nov.? I givet fald, hvilket ? - Jeg kører med alm. tv apparat pt og det fungerer fint.

På forhånd tak

Venlig hilsen
Løven40

Accepteret svar
Fra : mooseinc

Modtaget 30 point
Dato : 15-10-09 13:14

Hejsa.

Uden at vide noget som helst om analog / digital signaler, så kan jeg næsten med 99% sikkerhed sige, at hvis du kan se TV nu, i dag - så kan du også se TV efter den 1 nov. når de skifter signal. Og når du kører dine kanaler via computeren, burde det automatisk bare virke uden nogen skavanker.

mvh Moose

ps: håber nogen lige vil bekræfte at min paratviden er iorden.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-10-09 13:36

Hvis du modtager tv over internettet så jeg rimelig sikker på du modtager digitalt tv da jeg ikke har hørt om et analogt internet.

Så vidt jeg ved sender DR digital tv allerede nu og har gjort det noget tid.

Når du skriver 1.nov mener du sikkert at det er der hvor det analoge signal slukkes.

Du skal kun købe en digital tuner hvis du har et gammel tv og bruger en antenne på taget.
Hvis du modtager internet tv eller kabel tv eller sattelit tv så modtager du allerede digital tv.

Godkendelse af svar
Fra : Løven40

Dato : 15-10-09 14:03

Tak for svaret mooseinc.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-10-09 14:05

Rigtig SKODAgrisen
Det er hvis han bor i Danmark. Men da han bor i udlandet, og modtager tv over internettet, så er det allerede digitaliseret, så her er der ikke noget at være nervøs over.

Iøvrigt kan du også modtage en masse radioprogammer over internettet. Prøv blot at klikke ind her http://www.radioroku.com/results.php?page=8&sort=5&top=1&find=denmark Tryk på knappen "Try it now".
Her vælger du først at søge på det aktuelle land, hvorefter du får en liste af stationer (de første 5 bliver vist) somkan udvides til alle.
Her vil du for Danmark's vedkommende finde de almindelige landsdækkende, samt en del lokalradiokanaler.
Prøv bare en gang!