/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Navn i vuggestuetøjet
Fra : FrejaFlop
Vist : 713 gange
50 point
Dato : 13-10-09 19:54

Hej - jeg søger en henvisning til hvor jeg kan købe navnemærker til mit barnebarn som skal begynde i vuggestue meget snart. Jeg er ikke interesseret i de mærkater hvor man selv skriver navnet med tusch - jeg har hørt at man kan få nogle navnemærker som kan clipses på tøjet, så det er nemt at få klaret uden brug af symaskine.

Er der nogen der har erfaring med et lille symbol/dyrebillede ved siden af navnet? er det nemmere for barnet at genkende sit tøj?

Er frisk på at købe over Nettet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 20:10

Jeg kender kun denne slags

http://danskerhvervsbeklaedning.dk/bearbejdning/vaevning/sider/336/336_1/336_1.htm

Men syntes det var noget bøvl at bruge... de kunne efter en del ture i vaskemaskinen falde af, hvis de var strøjet på

Mine synåle har øjenbetændelse (gider ikke sy alle de mærkater på, havde tre børn der alle skulle have navn i tøjet)

Jeg købte i stedet en vandfast tusch, og skrev initialerne på vaskeanvisningen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 20:12
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 20:13
Kommentar
Fra : ansjos

Dato : 13-10-09 20:18

Jeg syntes selv at www.ikastetiket.dk har mange gode løsninger til hvordan man kan sætte navn i tøjet, dog har de vist ingen der kan clipses på ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-10-09 20:23

de vævede bånd, fra det link som anjos har linket til- er ikke sådan lige til at fjerne igen.
dem brugte vi til børnenes tøj- og fordi de ikke var nemme at fjerne fik barn nr. 2. stadig barn nr.1 ´s navn på i overtrækstøjet
Men heldigvis var pædagogerne så kvikke at de kunne regne den ud.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-10-09 20:25

Det var altså de der vævede navnebånd med strygebagside jeg mente

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 20:26

Hov det var nu også vævede navnemærkater jeg tænkte på,men fik linket forkert

Men som sagt, jeg syntes ikke de var værd at bruge pengene på, - måske jeg vaskede tøjet for meget, for limen holdt i hvert tilfælde ikke

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-10-09 20:28

Og lige en bemærkning mere fra en "gammel" pædagog, det er ikke nødvendigt med et billede af dyr- de lærer hurtigt at affotografere deres eget navn
I "min"vuggestue gik vi bort fra dyrebilleder i børnenes garderobe, det gav ingen forskel, og det er jo et led i deres indlæringsproces alligevel.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-10-09 20:42

ja, jeg går helt i selvsving, men havde lige een mere bemærkning.
Hvis man kun skal have navn på overtøjet er det jo meget dejligt med de der zipperbags.
De er da synlige, hvis de ikke kan hænge fast i legeredskaberne osv. Det går bare ikke hvis man vil have navn på noget af det andet tøj- som kan være dyre dragter, bukser, bluser eller lækkert uldundertøj.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 13-10-09 20:52

tak for de mange gode svar - nu er jeg lidt mere rustet når jeg taler med min svigerdatter - hendes ønske må jeg jo også tage med i betragtning. Jeg er overrasket over at strygemærkerne ikke holder i længden !
Jeg vil gerne høre flere kommentarer - giver lige spørgsmålet en dags tid mere....men tak til alle KANDUbrugere for erfaringerne.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 13-10-09 21:00

Spørgsmålet er hvor mange år vi taler om at mærkerne skal holde.
Du taler om et barn i vuggestue alderen, det er vel begrænset hvormange gange deres tøj når at blive vasket, inden det er blevet for småt.
Det synes jeg lige du skal overveje inden du skrotter den mulighed.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 14-10-09 09:22

Hej Smuller54 - ja der har du fat i noget Det er jo rigtigt - tøj i den alder har naturligt en kort levetid.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 15-10-09 08:59

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : maja1001

Dato : 19-05-10 13:37

Her kan du også finde en række shop der laver
<a href="http://www.proverummet.dk/index.php?id=49">ting til navn i tøjet</a>