/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten Kretzschmer
Fra : sorenkretzschmer
Vist : 654 gange
10 point
Dato : 20-04-03 01:09

Jeg mangler nogle opysninger om min slægts medlemmer her i Danmark.

Familiens stamfar, Balthasar Gottilieb Kretzschmer, kom til Odense i 1704 og blev gift og fik en søn, Christian Kretzschmer (1705-1762).
Jeg mangler om hvornår Balthasar blev født og døde og hvornår han blev gift i Odense, hvad hans kone hed.
De få oplysninger jeg har om Balthasar er at han var medlem af Heraldisk Selskab her i Danmark og fik sin slægts våbenskjold ind i selskabets våbenrulle som nr. 338, han kom fra byen, Hirshberg i det sydlige Polen og til sidst han var både badskærer og kirug i Odense.

Om Balthasars søn, Christian Kretzschmer, der ved jeg ikke ret om ham, kun at han blev født i Odense i 1705 og døde i København i 1762.
Hvad Christian arbejdede som indtil sin død?
Og så om hans søn, Johan Jacob Kretzschmer ( 1740-1820 ) der blev født i København
og døde i København i 1820 og fik en søn, Andreas Kretzschmer ( 1771 - 1847 ),
hvad arbejdede Johan som indtil sin død.

Om Andreas Kretzschmers børns efterkommer:
Peter Christian Kretzschmer, født 1796 i Sorø, men jeg ved ikke hvornår han døde, han blev gift Susanne Nicoline Goldberg den 31. oktober 1823 i St. Petri Kirke i København og fik tre døtre,
Emma Kirstine Elisabeth Kretzschmer, Emilie Christiane Cathrine Kretzschmer og Ida Nicoline Kretzschmer, der har jeg ikke de tre børns fødselsdatoer og dødsdatoer og om de fik efterkommer.
Anne Marie Kretzschmer, født 1800 i København, men døds dag er ukendt for, hun blev gift med Hans Andersen den 24. marts 1838 i Frederiksberg, der ved jeg ikke heller om de fik børn.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-04-03 09:59

www.familysearch.org, og ved at søge på Balthasar gottilieb Kretzschmer er der 8 med dette navn fra Tyskland, prøv at søge videre der er flere med dette navn her Danmark...
du kan også søge i DDA´´folketællinger....
held og lykke..
Senta
You searched for: Balthasar gottilieb Kretzschmer [refine search]
Exact Spelling: Off
Matches: All Sources - 8
International Genealogical Index - Germany
1. BALTHASAR KRETZSCHMAR - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Christening: 16 DEC 1623 Hartmannsdorf Kirchberg, Zwickau, Sachsen

2. BALTHASAR KRETZSCHMAR - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Christening: 11 OCT 1629 Hartmannsdorf Kirchberg, Zwickau, Sachsen

3. Baltzer KRETSCHMER - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: About 1630 Of Koeppernig, Neisse, Schlesien, Preussen

4. Baltzer KRETSCHMER - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: About 1630 Of Koeppernig, Neisse, Schlesien, Preussen

5. Balthasar Kretzschmar - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: 06 MAR 1653 Grosse-Dittmannsdorf, , , Sachsen

6. BALTHASAR KRETZSCHMAR - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Christening: 06 MAY 1654 Hartmannsdorf Kirchberg, Zwickau, Sachsen

7. BALTHASAR KRETZSCHMAR - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Christening: 21 MAR 1656 Hartmannsdorf Kirchberg, Zwickau, Sachsen

8. BALTHASAR KRETSCHMAR - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: 19 OCT 1687 Fraureuth, Reuss-Aeltere-Linie, Thuringen

Matches: International Genealogical Index/Germany - 8
Return to top of page