/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
fleksjob på sjælland???
Fra : iceman1000
Vist : 1165 gange
100 point
Dato : 06-10-09 10:52

hej

jeg kunne godt tænke mig et fleksjob på sjælland er det muligt kender i nogen steder hvor de søger eller kendskab til internt på eller i virksomheden ???

håber på hjælp

og deter lige meget hvad det er af job jeg er ikke kræsen for at lave noget men ser gerne det inden for it-kontor mm.

hilsen martin larsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-09 10:57

http://www.ijobnu.dk/sw44788.asp

Men desværre kun 1 på Sjælland.... Og ikke indenfor det du ønsker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-10-09 11:39

Hvis du er godkendt til flexjob så skal dit lokale jobcenter hjælpe dig. Du betaler deres løn, så ring til dem og få en tid. De har kontakterne rundt om i landet.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 06-10-09 12:30

AF

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 06-10-09 16:04

Granner har ret: det er kommunens jobcenter, der skal tilbyde dig flexjobs. Det vil sige, at hvis du er tilkendt flexjob, og flytter, så er det den nye kommune, der skal hjælpe dig.

Men her er et link, hvor man kan spørge andre til råds, når man fx får pension eller er i flexjob:

http://www.k10.dk/

Der er også et godt debatforum, hvor man hjælper hinanden omkring mange spørgsmål ifb. flexjob/førtidspension.

Held og lykke

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-10-09 16:06

Er du i en fagforening ? hvor er deres rolle i det her ?
Det burde være deres job at hjælpe dig videre

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-10-09 18:24

Du kan ikke få fleksjob uden Jobcentrets medvirken/godkendelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-09 18:34

Citat
Du kan ikke få fleksjob uden Jobcentrets medvirken/godkendelse.

Korrekt - men de godkender næsten 100% også selvom det er familie osv...

Blot jobbet er REELT....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-10-09 18:41

hej igen
prøve at kontakt
http://www.franklinogsimonsen.dk/
det skal stadig gå over jobcentret, men de er gode til at henvise til netop firmaer indenfor IT- branchen,
et forsøg bare

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-09 19:57

Heidi Simonsen har været i det offtentlige system i mange år. Jeg er sikker på hun kan guide dig til hvordan du skal gøre - og hendes kontakter indenfor IT er enorme. Hun giver ikke så let op.
Om ikke andet, så kontakt hende og hør hvad hun siger- så kan du jo kontakte jobcentret med den information du har derfra.
de bedste hilsner

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 06-10-09 23:48

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Du kan ikke få fleksjob uden Jobcentrets medvirken/godkendelse.

Korrekt - men de godkender næsten 100% også selvom det er familie osv...

Blot jobbet er REELT....

Hvad i alverden er det for noget vrøvl at komme med.

Jeg er i Flexjob, og det tog 100 år og en sommer at blive godkendt af kommunen, og 1 år at komme i job.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-09 07:40

Citat
Hvad i alverden er det for noget vrøvl at komme med.

Jeg er i Flexjob, og det tog 100 år og en sommer at blive godkendt af kommunen, og 1 år at komme i job.

Det er absolut IKKE vrøvl

At du måske bor i en kommune der går i sneglefart har intet med reglerne at gøre....

Der er MEGET forskel på hvad kommunerne/jobkonsulenterne gør for deres borgere selvom "loven" er ens for alle....

Det burde IKKE være nødvændigt at remse op fra den - den burde ALLE kende der er indvolveret i flexjob...

Men dog alligevel dette:

Som udgangspunkt kan ALLE job godkendes til flexjob...

At der så findes firmaer der udnytter dette og blot vil have "lange" prøveperioder så de slipper for at betale i den periode, er en anden historie....

Citat
Jeg er i Flexjob, og det tog 100 år og en sommer at blive godkendt af kommunen

Selve visiteringen til overhovedet at blive godkendt til flexjob kan være en lang vej.....
men det er jo ikke det der her er tale om...

Godkendelse af svar
Fra : iceman1000

Dato : 07-10-09 08:07

Tak for svaret smuller54 dejligr med det svar persfekt lgie hvfad man bruge gøre brug af det

.og visiteret til fleksjob smiler har været deti lang tid men har været nogen andre ting igennen som bvar årsag til at det skulle prøves af om jeg kunne klare et fleksjob og så har der været andre personlige oversag tidligere men jeg har været i jobtrægningn usom viser jeg kan klare et fleksjob

Kommentar
Fra : iceman1000

Dato : 07-10-09 08:12

du skulle have haft flere stjerner men glemte det håber du kan bære over med det