/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rødbedesuppe med erfaring
Fra : smuller54
Vist : 1939 gange
100 point
Dato : 05-10-09 16:08

Jeg har brug for en god opskrift, på rødbedesuppe, som er afprøvet.

Nu har jeg prøvet forskellige og jeg synes ikke rigtig det er gået helt godt-
smuller

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-10-09 16:13

Jeg kigger med.
Har selv opgivet. Har prøvet utallige opskrifter, da jeg godt ka li rødbeder (og de er smaddergode for syre/base balancen), men synes alle smager "som at række tungen ud af vinduet" (et udtryk som min tyske mand finder utrolig morsomt, men også meget rammende)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-10-09 16:29

Borsjt, altså den russiske rødbedesuppe med kartofler, kød, creme fraiche osv. smager bestemt ikke som at række tungen ud af vinduet. Jeg sidder ikke lige med min opskrift ved siden af mig, men der er masser af saft og kraft i, og med lidt brød, øl og vodka er det helt perfekt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-09 16:34

Borsjt, altså den russiske rødbedesuppe med kartofler, kød, creme fraiche osv.

Den ville jeg også gerne have en opskrift på- men er det ikke en meget langvarig proces ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-10-09 16:44

Jeg er i sommerhus, men skal nok lægge opskriften ind når jeg kommer hjem. Men det er ikke sådan en suppe man lige når at lave i ulvetimen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-09 16:47

Det er også OK, gør ikke noget med simremad-

men der var så mange opskrifter og jeg havde ikke mod på at afprøve den russiske før jeg havde een fra nogle med erfaring i den bedste-

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-10-09 17:26

Hvis du ikke kan vente, kan du se en opskrift på Borsj her:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_land_retter.php?id=618&rettenhoved=44

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-09 17:42

Tak for linket kære webm
og jeg har også set her http://www.madabc.dk/frontpage.aspx?id=0&q=r%c3%b8dbedesuppe

Men der er mange og jeg leder efter en opskrift, som nogen har prøvet og kan anbefale, da det er en ren jungle og det tager jo år at afprøve dem alle

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-09 20:38

Hej smuller54
Jeg har altid været glad for Karolines opskrifter. Jeg har flere gange lavet borsjtj fra en af bøgerne. Alle der har smagt suppen(også dem der ikke kan lide rødbeder)synes at suppen er super. Du kan finde opskriften på www.arla.dk Så kommer du ind på en side hvor du kan melde dig til og få adgang til alle Karolines opskrifter(gratis)Hvis du har mod på det, skal du vælge den opskrift der har 18 ingredienser, den anden opskrift indeholder ikke kød, så den er lidt flad i smagen.
Jeg har været i Rusland og smagt deres borsjtj, og da vil jeg sige at Karolines borsjtj er meget bedre
Jeg håber at du finder frem til en suppe efter din smag, men jeg vil give dig det gode råd: Tag ikke til Rusland for at få opskriften!!!! malmin

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 06-10-09 16:09

Tak for svaret malmin.

Det bliver lidt besværligt, men kan godt lide det er oksekød- til den med de 18 ingredienser.
De andre ser ligeså flade ud, som dem jeg har prøvet.