/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
User Controls?
Fra : adam
Vist : 628 gange
200 point
Dato : 30-10-01 15:27

Hej

Er der nogen af jer der kan fortælle, hvorfor jeg ikke tilføje en user control til mit "standard exe" projekt.
Jeg starter et nyt projekt (standard exe), højreklikker på projektnavnet i projekt vinuet, under add findes der ikke en "User controls", men det gør der på alle dem jeg sidder sammen med.

Hvad er der dog galt med min version af VB, og hvordan kan jeg få added en user control i mit projekt?

Jeg køre VB 6.0 SP4.

Please help.

Adam

Accepteret svar
Fra : somar

Modtaget 200 point
Dato : 30-10-01 19:00

Har du standard versionen af VB6? Det kan være grunden fordi stardard-version har mange begrænsninger. Jeg kan godt adde user control til mit projekt. Jeg anvender VB6 Enterprise-versionen.

Prøv gå op i menuen Project og så se om User Control er nedtonet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 20:36

spørger måske dumt !!

Hvad bruger man sådan en user control til ?? - Kan den noget specielt ??

Spacemann

"adam" <adam.news@kandu.dk> wrote in message
news:uHyD7.3145$Ip2.66400@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Er der nogen af jer der kan fortælle, hvorfor jeg ikke tilføje en user
> control til mit "standard exe" projekt.
> Jeg starter et nyt projekt (standard exe), højreklikker på projektnavnet
> i projekt vinuet, under add findes der ikke en "User controls", men det
> gør der på alle dem jeg sidder sammen med.
>
> Hvad er der dog galt med min version af VB, og hvordan kan jeg få added
> en user control i mit projekt?
>
> Jeg køre VB 6.0 SP4.
>
> Please help.
>
> Adam
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : somar

Dato : 01-11-01 18:36

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg er rimlig ny i faget!

MVH
Omar

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-01 23:04

Spacemann skrev:
> spørger måske dumt !!
>
> Hvad bruger man sådan en user control til ?? - Kan den noget specielt ??
>
> Spacemann

De dumme spørgsmål kan til tider være de klogeste

En UserControl er en ActiveX Control - når projektet bliver kompileret
bliver det en .ocx-fil. Sådan en kan bruges som en komponent på en form i et
andet projekt. F.eks. kan du lave en knap, som måske lyser op på en eller
anden måde, når man kører musen hen over den. Det er smart at lave den på en
UserControl, fordi den så (som komponent) kan bruges i alle mulige andre
projekter...
Desuden kan den vises på internettet, hvor den også kan kommunikere med evt.
JavaScript/VBScript på siden.
Når man kommer ind på en side med en ActiveX Control, kommer der (afhængig
af ens internet-sikkerhedsindstillinger) en boks op, der spørger om man har
tillid til dette program og om man vil acceptere at køre det.
Så vidt jeg ved, virker ActiveX Controls på websider kun i Internet Explorer
i Windows.

Nu håber jeg at alt det jeg skrev var rigtigt... for så meget ved jeg altså
heller ikke om UserControls.

- Bjarke Walling Petersen