/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udhængsbrædder - tømrerspørgsm
Fra : Dieter
Vist : 1929 gange
200 point
Dato : 20-09-09 16:59

Jeg er ved at iopføre en bjælkehytte, der tækkes med shingels.

Hvordan skal udhængsbrædderne monteres:
UNER tagbræddernerne eller FORAN

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-09-09 18:06

Jeg vil mener UNDER, og du skal vel have en eller anden tagrende på og måske et fodblik der stikker ned i tagrenden for at forhindre vand i at rende indenfor tagrenden.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-09-09 18:07

kunne du ikke sende et par billeder. det ville gøre det lidt nemmere at forstå dit spørgsmål.
tømreren

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-09-09 18:11

er lidt enig i det med billeder for det er rent gætteri det jeg er kommet med Det kommer jo fuldstændig an på hvordan det på taget er lavet.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-09-09 18:43

Jeg vil gerne sende et billede. MEN: hvordan gør man det her på Kandu ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-09-09 18:54

læg billederne ind på http://peecee.dk/ og smid et link her

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-09-09 19:07

http://peecee.dk/
Jeg har aldrig prøvet dette her. Så jeg ved ikke om jeg gør det rigtigt. HAr i hvert fald oploadet 2 billeder 1

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-09-09 19:13

Mon ikke det er denne adresse der skal bruges:

http://peecee.dk/upload/view/192522

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 20-09-09 22:48

Jeg tror du mener vindskeder, altså lodrette brædder som mødes på midten.

hvis du lægger de shingels ud over vindskeden, vil der ikke løbe vand ind under i samlingen.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 21-09-09 09:02

Tak for svaret Eyvind.