/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Cieto Lindo på Dansk?
Fra : mari7anne
Vist : 2890 gange
100 point
Dato : 20-09-09 09:53

Skulle der være nogle kloge behjælpelige mennesker herinde, som kunne hjælpe mig med dette, så ville det glæde mig meget.

Sangen Cieto Lindo mener jeg helt klart er blevet fremført på dansk og måske hedder noget med aya senorita???? MEN.... Jeg kan ikke huske hvad titlen er eller hvem der har sunget den og heller ikke mere af teksten.
Hvis en af Jer kunne fortælle mig hvad titlen er på dansk og kunstnerens navn ligeså, så kunne det være rigtig dejligt.
Hvis nogen ved om man kunne finde teksten på nettet også, ville det være helt super duper.

På forhånd tak.

Marianne.

Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 20-09-09 09:58

SORRY. Skrev titlen forkert. Den rigtige titel er CIELITO LINDO.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-09-09 12:03

Der foreligger en oversættelse her:

http://translate.google.com/translate?hl=da&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Cielito_Lindo&ei=ogK2SqbGBI6O_AaZxoHNDQ&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DCIELITO%2BLINDO%26hl%3Dda%26rls%3Dcom.microsoft:da

"Cielito Lindo" er en populær traditionel sang i Mexico, skrevet i 1882 af Quirino Mendoza y Cortés (ca. 1859-1957). [1] Melodien blev brugt som grundlag for en populær sang, "You, Me, og os , "som blev et hit for Alma Cogan i Storbritannien i 1957.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 20-09-09 14:26

Den er udgivet på node med dansk tekst i 1968 under titlen "Cielito lindo, si-si. Den danske tekst er af Viggo Happel. Iflg. www.bibliotek.dk findes den kun på Statsbiblioteket i Århus, men kan muligvis lånes derfra via dit eget bibliotek! Prøv det!

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 20-09-09 14:29

Tilføjelse: Google's "maskinoversættelser" er som regel ubrugelige!

Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 20-09-09 18:05

Tak for svarene indtil nu.

Hej js270630 Google's oversættelse er som regel noget værre bras. Det kan vi slet ikke blive uenige om.

Jeg har fundet noden på bibliotek.dk og bestilt den hjem, så den glæder jeg mig til at se. Ved du hvem der sang den danske udgave? Kunne det være Bjørn Tidmand?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-09 18:28

Anette Blegvad 1970

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-09 18:34
Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-09-09 18:44

Jeg kan se den er i Imudico bind 10 side 45, men kan ikke se om det er på dansk.

Måske er der nogen der har bind 10 stående?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-09 18:54
Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 20-09-09 19:19

Tusind tusind tak.
For pokker hvor er I nogle fantastiske mennesker herinde, til at finde og hjælpe med oplysninger omkring diverse spørgsmål man har.
Ville ønske jeg kunne fordele nogle point hos Jer alle, men jeg må nøjes med en enkelt og det bliver Klaudi. Kan man dog ønske sig flere oplysninger end alle dem du har givet???

Tak for hjælpen til Jer alle.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-09 19:29

Her kan du høre den som midi(instrumental)
http://smickandsmudew.com/music/celito-lindo-thomas-thurston

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-09 11:46

Har du hittet den på dansk?

Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 03-11-09 19:49

kan desværre ikke finde den danske version, så det er lidt ærgerligt. Vi kender en som har alle Imudico bindende, men der er ikke nogen dansk version af den.

Accepteret svar
Fra : js270630

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-09 22:05

Ja, dette er en svær opgave. På dansk hedder den Ay, ay, ay, ay - men der er en gammel tango, der hedder det samme. Bjørn Tidmand har indsunget denne titel, men om det er tangoen eller den spanske vals, ved jeg ikke. Den findes på cd udgivelsen "100 go'e med Bjørn Tidmand". Mange biblioteker har dette album, og der er nok ikke andet at gøre end at låne det og så lytte sig frem. Mit personlige gæt er, at det er tango'en, han synger. Men prøv det!. Sangen er tilsyneladende ikke udgivet på noder med dansk tekst! Om nogen har indspillet/sunget den på plade, ved jeg ikke.
Hilsen - John

Godkendelse af svar
Fra : mari7anne

Dato : 04-11-09 00:19

Tak for svaret js270630.

Jeg kan se at den cd (der er faktisk 4) findes på statsbiblioteket og nummeret hedder ay ay ay. Det må næsten være den. Tusind tak for hjælpen til alle herinde.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-09 16:12

Ja, selv tak

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 04-11-09 18:08

Ja, Mari7anne! Hvis det er tango'en, han synger, bliver du jo slemt skuffet. For Cielito Lindo er en spansk vals - og det er noget ganske andet end en tysk tango (preussermusik)! Hvis jeg havde et klaver ved hånden, ville jeg spille dem begge for dig. Der er lysår til forskel! Hilsen - John

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 21-02-10 22:57

Det er den spanske vals, som Bjørn Tidmand synger på dansk. Hans version er fra 1969.