/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PC'ens monitor som TV ????
Fra : ingelein
Vist : 1090 gange
50 point
Dato : 11-09-09 21:16

Hej
Jeg har en elektronisk strikkemaskine som yderligere har et eksternt apparat PPD. hvormed man kan indtaste mønstre. Dette lille apparat skal tilsluttes en TV-skærm for at man kan se hvad man laver. Nu gider jeg ikke fumle rundt i stuen med det - det er også svært at komme til antennestikket.
Min tanke er så om man kan bruge en PC monitor i stedet for . Det ville passe mig meget bedre.
Jeg skal vel have et kort indbygget som har et antennestik - eller hvordan?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-09 21:21

Du skal bare købe et kort med TV stik. Så skulle den være hjemme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-09 21:28

En monitor bruger normalt et VGA stik for at virke.
Så hvis dit eksterne apparat kun har antennestik - så tror jeg ikke at den kan.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-09-09 21:36

Hej Ingelein .

Hvis det nu er en bærbar du har, bliver det nok lidt mere "trikky", end bare at købe et grafikkort med TV-ud/ind .

(Undskyld Granner, at jeg blander mig i dit svar )

Men er det en bærbar, du har, melder jeg pas V-. Men du kan helt sikkert få hjælp af ovn. Så vent til nordjyden kommer på Kandu . Han er jo lige så vild med at hjælpe dig, som jeg er .

Mvh H

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-09 21:49

Hej heller22

Jeg har 2 stationære og 1 bærbar, så det er jo nok den stationære der skal bruges.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-09 21:53

Hej
Der findes måske andet eksternt skærm udstyr, som kunne bruges: Jeg tænker på en fotoramme?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-09-09 22:16

Det er da noget af en maskinpark, du har . Og bruger du en stationær, har Granner ret. Det nemmeste er så at anskaffe et grafikkort med TV-ind adgang.

Hvilket stik sidder der i kablet fra strikkemaskinen, altså det du "putter" i dit TV?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-09 22:20

Hej heller22
Stikket er ligesom et ganske almindeligt rundt antennestik - tror det hedder et DC stik.
Nu har jeg lige googlet mig frem til dette her
http://fpn.dk/digitalt/computer/article1403501.ece
Mon det er brugbart?
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-09-09 22:29

Der må jeg igen melde pas . Det er jo også noget med digital-TV mm. Og det er vel ikke lige det, du har brug for.

Det Granner og jeg er inde på, er et grafikkort med analogTV-indgang. Der kan du tilslutte strikkeriet direkte, skulle jeg mene. Jeg har også lige fundet et, men det kostede næsten 1000,00 kr. Derfor ville jeg ikke linke det til dig. Men jeg vil lige søge videre .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-09-09 22:34

Hejsa.

Det er nok noget i den stil her, du skal bruge, da det har analog-indgang: http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&varenr=61808&menu=pc

Mvh H

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-09 22:35

Hej
Ja hvis det er smart og simpelt må det godt koste "lidt". Men jeg har også ledt videre og er stødt ind i problemet analog/digital.

Hvis jeg brugte vores TV var det bare kanal 36 der skulle bruges, jeg har ikke meget forstand på det, for vi har aldrig haft video - men dog en DVD afspiller.

Måske kunne jeg endda bruge en stationær gammel PC, som jeg havde glemt. Den har nemlig kun 420 MB ram, men det er en lille fin kompakt Compaq Presario, hvor det hele er bygget sammen. Måske kunne der klyttes noget der.

Mange hilsner
Ingelein - som dog vil se dyner nu efter en lang dag i haven
http://strikingeshave.blogspot.com

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-09-09 22:49

Citat
det er en lille fin kompakt Compaq Presario
Det er vist en ældre sag, som sikkert bruger PCI-sokler (tror jeg nok, at det hedder, da jeg altid roder rundt i PCI og ATI ). Den pc kan helt sikkert sagtens bruges, men så må du gå den tunge gang til en pc-butik, for at spørge, om man stadig kan købe grafikkort med det der analogTV-indgang, som passer til den Compaq .

Ha en god og rolig nat. Du skal vel lige lytte lidt til en god bog, inden du skvatter i søvn .

Mvh H

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-09 08:46
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-09 09:57

Ser det sådan ud ?????
Strikkemaskine.....strikkemaskinecomputer.>een ledning med et antennestik........fjernsyn

Så skal det nu se sådan ud:
Strikkemaskine.....strikkemaskinecomputer.>een ledning med et antennestik.............
........antennestik i TVkort sat i din computer......monitor

Ellers skriv rækkefølgen af det der er tilsluttet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 10:17

Hej Eyvind
I første omgang kan vi se helt bort fra strikkemaskinen.
Den komponent, som skal tilsluttes en TV-skærm fordi den ikke selv har noget display, skal have indtastet nogle mønstre. Forestil dig indtastningen af et mønster sådan: Ternet papir, hvor du vælger at lave et mønster ved at male enkelte tern sorte. Altså vælg sort eller hvid. Disse oplysninger gemmes på en cartridge, som man efterfølgende propper ind i sin strikkemaskine - næsten som om det var en diskette man havde gemt mønstret på. (Den mulighed findes også med endnu et apparat, hvor man loader mønstrene fra cartridgen til en diskette - det apparat har jeg ikke). Jeg skal altså kun have muligheden for at bruge TV som et display - som modtager signaler fra omtalte PPD (Pattern Programming Design).

Jeg har altså ikke brug for at modtage andre TV-signaler

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 10:20

Hej igen
Kunne det eventuelt bare være en adapter/kabel løsning jeg har brug for????
Jeg tænker: Antennestik fra PPD ind i en adapter med stik til skærm ????
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 11:04

Kære Ingelein.

Selv om du putter et TV-kort i din stationære pc, behøver de da ikke at bruge det til at se TV med. Den løsning, som Eyvind og jeg foreslår, hvor du tilslutter den der PPD direkte til et analogTV-kort er helt sikkert den bedste. Og linket fra Klaudi er kanon fint. Nemlig en billig løsning. Du skal bare være sikker på, at kortet passer i den pc, som du vil bruge. (Det er det med soklerne på bundkortet, hvor kortet skal sættes i)

Mvh H

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 11:31

Hej
Den gamle Compaq Presario har ingen plads til nye bundkort. Så via den skulle det være en helt anden løsning for at komme på Monitoren. Det er ved nærmere eftertanke sikkert den maskine jeg helst vil bruge, fordi den i forvejen har installeret et CAD/CAM (Designaknit7) til min strikkemaskine. Dette program er også det eneste program udover styresystemet Win 95 som er på den PC. Samtidig står den lige bag ved en af mine 4 strikkemaskiner () hvor jeg kan strikke efter skærmens anvisninger. Men det er noget helt andet end det mit spørgsmål vedr. PPD går ud på.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-09 11:57

En USB Tuner måske, TerraTec Cinergy Hybrid Stick
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2152618&lokation=

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 12:03

Ihh altså. Jeg har vist svært ved at forklare mig i dag (og i går). Du skal IKKE skifte bundkort. Du skal "blot" finde et grafikkort med analogTV-indgang, som passer til soklen på bundkortet, som sidder i din gamle Compaq Presario. (Det var det med PCI og ATI, som jeg roder rundt i). .

Mvh H

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 12:08

Og undskyld Klaudi. Men det link fra dig, kan godt nok ikke bruges. Hvis du læser nærmere i alle indlæggene, vil du forstå hvorfor, OK? . (Altså det sidste link http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2152618&lokation=). Men det første link, til grafikkortet ser fint ud. Kan du se, om det er et PCI-kort?

For Ingelein skal ikke se TV .

Mvh H

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 12:14

For mig at se, ligner det altså et PCI-kort, og må derfor kunne bruges i en ældre pc .

Mvh H

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-09 12:18

Sidste link kan da os bruges, det er både ANALOG og Digital, kræver så at der er USB på PC

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 12:30

Hej
Nej på den PC, som jeg helst ville bruge (Årgang 1995!) er der ikke USB stik. Der er vist slet ikke nogen muligheder i den PC, som er en smuk lille sammenbygget sag. PCU og skærm er bygget sammen incl. højtalere og så har den sørme allerede en CD afspiller.

I mellemtiden er jeg også kommet i tanker om de der små TV apparater - gemalen har et ude i værkstedet - men uden antenneindgang. Mon der fås sådan et lille bitte et med antenneindgang. I grunden har jeg jo ikke brug for andet end en skærm på størrelse med et display på en MP3 afspiller.

Men hvor er i flinke til at ville hjælpe allesammen.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 12:46

Hej
Stikket på PPD' en er et almindeligt COAX stik - ikke DC, som jeg skrev tidligere.
Men: Jeg har ledt efter et lille bitte TV-apparat, som har en antenneindgang til COAX. Det siger sig måske selv at det ikke kan fås, fordi de små TV apparater er beregnet til camping/båd brug. Men der må da være en masse ubrugeligt isenkram når vi skifter til digitalt TV signal.

Mange hilsner
Ingelein.

Ps. Jeg afprøver vist mange muligheder

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 12:48

Ps. til mit sidste indlæg:

Nej tak til alle tilbud om store TV-skrumler. Helst må det ikke fylde noget, derfor var min første tanke også at jeg ville bruge PC-monitoren.

Mange hilsner Ingelein - Nu skal jeg altså i haven !!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-09 14:53

Forslaget fra Klaudi er lige det du skal bruge, hvis du vil bruge computeren, er det kun skærmen du mangler, så kan denne DVD afspiller med indbygget TV være en løsning, skærmen er kun 7" og den har almindelig tv antenne indgang:
http://www.consumer.philips.com/c/baerbart-tv-og-baerbar-dvd/digitalt-tv-med-7-tomme-widescreen-lcd-skaerm-pet735_00/prd/dk?retailStoreStatus=true&country=DK&catalogType=CONSUMER&language=da&onlineStoreStatus=false&proxybuster=BACC6C96140398D95C899A2A58DA9376.app101-drp4

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 16:10

Hej o.v.n.
Tak for linket. Jeg har kigget på det og det er da bestemt en løsning - omend lidt dyr, når jeg kun skal bruge den til at se sorte og hvide tern . Men lad mig gå lidt og tænke over situationer, hvor jeg ellers ville kunne bruge apparatet.

Hvis jeg var vild med film og DVD'er i øvrigt havde det været ok, men der går måneder imellem at jeg ser TV eller film. Er ligesom mæt efter at have arbejdet med kultur og medier i mange år. Lydbøger f. eks. kræver lidt fantasi, så det er pt. det eneste medie jeg går ombord i . Nå ja, er PC' en ikke også en slags TV med eget input??

Jeg går i tænkeboks.

Ih hvor er det irriterende at der aldrig står priser i de links, men at man skal klikke sig 100 steder hen før man kommer i nærheden af en pris.

Mange sensommerhilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 16:23

Du må da kunne finde et 14" eller 15" TV i Bilka eller andre steder. For det er jo blot sådan et, du skal bruge .

Mvh H .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 16:42
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 18:33

Hej Heller22
Tak for linket, men vi har faktisk 3 TV i huset i forvejen, så det er ikke et TV-apparat i stor størrelse jeg vil have. Når jeg ikke vil bruge husets TV er det dels fordi antennestikkene er bøvlede at komme til og fordi jeg helst vil have det på mit arbejdsværelse, hvor jeg i forvejen har de 1000 dimser, som skal bruges sammen med strikkemaskinerne.
Mange hilsner Ingelein.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 19:09

En 15" fladskærm fylder altså ikke meget. Hvor stor er skærmen på den gamle Compaq Presario? Den, jeg linker til, skal ikke tilsluttet husets øvrige antennenet. Skal KUN bruges som arbejdsskærm, fylder mindre end Compaqen og er den nemmeste løsning .

Og god aften.

Mvh H

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 19:41

Hej heller22
Du har da ret, men det er et apparat mere at huse på.
Det vil jeg gerne slippe for.

Tror at det ender med et TV-kort

mange hilsner og en god aften
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 21:48

Hej
Kan Eksperterne se om dette var noget for mig. Kunne jo være ideelt til den bærbare

http://www.hauppauge.de/de/site/products/data_hvr1400.html

mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 22:00

God aften Ingelein.

Citat
Tror at det ender med et TV-kort
Så skal det da være i din anden stationære .

Mvh H

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 22:06

Hej heller22
Du skal lige scrolle lidt ned på siden, hvor den er vist i en bærbar

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 22:06

Glemte lige at kommentere på den WinTV-HVR-1400. Så vidt jeg kan læse, er det "bare" en dims, som du kan se TV på din pc med. Der kan ikke tilsluttes den der PPD.

Natter

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 22:08

Hej heller22
Nej - nej, der står jo at den har en analog TV-indgang

Nat Nat - det var sørme tidligt
Ingeleine

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 22:16

For hulen da. Jeg skulle lige klikke på Überblick, og vupti var der et fint billede af, hvad der kan tilsluttes af antenner på WinTV-HVR-1400 . Så der var jeg for hurtig. Men tysk er nu heller ikke min stærke side . Det ser altså ud til, at du der har fundet den pladsbesparende løsning. Godt gået. Krydser fingre for, at den så kan "fange" signalet fra din PPD. Men hvorfor skulle den ikke det ?

Held med det, Ingelein og god nat og søndag.

Mvh H .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 22:20

Citat
Nat Nat - det var sørme tidligt
Man kan da godt ønske hinanden en god nat, selv om man ikke lige tøffer i seng i samme moment . Og det er helt forvirrende, at vi skriver på kryds af hverandre, du og jeg . Og lidt sjovt .

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 12-09-09 23:04

Citat
Du skal lige scrolle lidt ned på siden, hvor den er vist i en bærbar
det er vist kun bærbare som har et sådan stik, udover at du fortæller at der ingen usb er, så har du glemt at fortælle om andre muligheder, det er bestemt en mulighed for dig med det TV kort, men men tag lige et kig ned i stikket på computeren, hvis det er en ældre computer, så er jeg tilbøjelig til at tro at du skal se på cardbus kort og ikke den PC Expres som du selv har fundet: http://www.midtdata.dk/hardware_1000131449_Avery-TV-tunerkort-Analog-Cardbus.html
et kig ned i stikket kan afsløre om der et hak halvvejs nede = det kort du har fundet
ingen hak, men lige sider i stikket = cardbus som jeg har fundet hos Midtdata

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-09 23:11

Du kan læse mere om PC Express kort på Wikipedia, den midterste er den du har fundet, den nederste er den jeg tror du skal bruge, den øverste er en smal udgave af den midterste, målene på stikket kan snyde, de er ens for den midterste og den nederste, det som afgør hvilken kort du skal købe, er hakket midt på kortet:
http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-09 23:24

Hej o.v.n.

Kl. 21.48 skrev jeg
Citat
Hej
Kan Eksperterne se om dette var noget for mig. Kunne jo være ideelt til den bærbare

Jeg tror at du har overset det. Det er nu heller ikke nemt for andre at se, hvad jeg har i tankerne, når jeg først skriver at den helst skal bruges til den lille Compaq. Men det er jeg så gået bort fra. Og også fra de to andre PC da jeg så muligheden i at kunne bruge den bærbare. Den kunne der jo ligesom ikke sættes noget TV kort i.

Men kan jeg få sådan en dims til at sætte ind i den bærbare (som er en nyere - 1½ år) ville det jo være ideelt til en fornuftig pris omkring 700 kr.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 23:40

Hejsa.

Citat
Det er nu heller ikke nemt for andre at se, hvad jeg har i tankerne, når jeg først skriver at den helst skal bruges til den lille Compaq. Men det er jeg så gået bort fra. Og også fra de to andre PC da jeg så muligheden i at kunne bruge den bærbare.
Det var da nemt nok at fatte .

Mvh H

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-09 23:42

Der er mange indlæg her, og lige så mange muligheder for at overse noget prøv nu at undersøge stikket på den valgte bærbare, det kan afsløre om du har fundet den helt rigtige for dig, det er målene og det eventuelle hak midtvejs som er afgørende

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-09-09 23:46

Citat
og lige så mange muligheder for at overse noget
Jow da, og det kan ske selv for os eksperter .

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-09-09 00:05

Hej o.v.n.

Jeg har nu længe undret mig over, hvad jeg skulle med den indgang til pc'en som lige nu er fyldt ud med et plastgitter. Jeg har været irriteret over at plastgitteret røg ud, når jeg kom til at trykke på "release" knappen til gitteret. Et kig ned i bunden - og der er jo langt derned afslører at der er 68 pins - jeg har nu kun talt de 34 og sjusset mig frem til at der er 68.

Så du har ganske ret i at det er det nederste kort jeg skal have fundet, og det lader jo til at være det, som du har linket til - oven i købet til en billig pris.

Jeg kigger lige lidt nærmere på specifikationerne.
Foreløbig mange tak
og hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-09-09 00:18

God meget sen aften Ingelein.

Kan du huske dette:
Citat
Men er det en bærbar, du har, melder jeg pas V-. Men du kan helt sikkert få hjælp af ovn. Så vent til nordjyden kommer på Kandu . Han er jo lige så vild med at hjælpe dig, som jeg er

Havde jeg ret, eller havde jeg ret ? Godt at han kom på banen .

Held med det . Og grunden til at vi/jeg så gerne vil hjælpe dig er, at der mellem linierne i dine spg., kommentarer mm. altid er en dejlig positiv stemning fra dig, som har en afsmittende virkning på os/mig. Og tak for det .

Mange venlige hilsner fra mig .

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-09-09 07:00

Hvis problemet er at du ikke "gider fumle rundt i stuen " men gerne vil have en skærm tæt på strikkemaskinen-er en billig løsning et gammeldags tv feks 12 tommer ( fra 200 kr brugt ) og så indstil det på kanal 36-så så er du bare strikkeklar med det samme uden kabelcirkus-software osv.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-09-09 09:15

Hej iham og andre strikkeinteresserede i denne forbindelse

tak for svaret, som sikkert er brugbart, men det ville jo være nemmere at bruge den bærbare. Det kan jeg flytte rundt med - endda tage med mig. Mønstre kan jeg altid tegne. Så det er smart, hvis jeg kan tage det med mig. PPD'en fylder så meget som en ½ cigarkasse.
.
Jeg har undladt at fortælle at der på den bærbare ligger et CAD/Cam program - DesignaKnit 7, som kan linkes til en strikkemaskine via et specielt kabel og USB. Med dette udstyr kan jeg strikke interaktivt og på skærmen er der oplysninger om alt, hvad jeg skal foretage mig i strikkeriet.
Derfor ville det være smart ikke at skulle have yderligere et TV apparat stående.

Når først jeg har skrevet mit mønster på en cartridge via PPD (Jeg skrev at det står for Pattern Programming Design - det passer ikke - D'et betyder Device), tager jeg denne cartridge og sætter over i et slot på strikkemaskinen. Fra strikkemaskinens programmeringsdel kan jeg kalde mønstret frem. Mønstret styrer hvilke nåle der skal arbejde i forbindelse med de forskellige mønstre Min strikkemaskine har kun begrænset lagerkapacitet til 50 indbyggede mønstre + yderligere 50. Med et enkelt cartridge er der 8 gange større lagerkapacitet. Det fungerer næsten som en diskette.

Tak for svaret
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-09-09 11:56

Daws.

Her er et godt link til Dogville, hvor man kan se alle forskellige "huller" i pc-er mmm. Jeg sender det altså kun til orientering .

http://www.dogvillestar.dk/wp-content/uploads/hardwarechart.jpg

Og vil du være venlig, at give dig selv bare et lille bitte dummeslag. Det er fordi, du godt kunne have holdt fast i, at det var den bærbare, du ville bruge . Tænk på al den tid, nogen af os kunne have sparet, hvis du havde skrevet dit sidste indlæg i starten .

Men når det nu er dig, så er du tilgivet allerede .

God søndag til dig fra mig.

Mvh H

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-09-09 12:57

Hej Heller22
Altså...... havde jeg vidst/kendt muligheden for den løsning sammen med den bærbare, havde jeg nok slet ikke spurgt herinde.

Jeg havde en fornemmelse af at der var en mulighed for at fikse det med et TV-kort i en af de store stationære PC'er. Heraf står PC'en med 21" skærmen af en overordentlig god kvalitet på mit arbejdsværelse og jeg foretrækker altid denne PC, som jeg har arvet fra min søn, som er værktøjskonstruktør og har haft brug for en ordentlig skærm ( IIYAMA). Da jeg fik den bærbare var den interessant i starten , men nu er den mest i anvendelse som "sovedyr" med lydbøger eller når børnebørnene er her og på rejse. At der ikke kan sættes et kort ind i selve mekanikken vidste jeg, så derfor havde jeg slet ikke den bærbare i tankerne til det formål.

Derfor gik jeg efter en løsning på de stationære - og endda helst på den lille Compaq. Men alt blev jo endevendt en gang, da vi opdagede at der fandtes en smart løsning til den bærbare - så bær over med mig også . Det var jo den bedste løsning vi gik efter.

Ha' en god søndag og tilgiv, men jeg håber sandelig at alle der har bidraget med input til dette emne også selv har lært noget. Det er jo det er er så godt, når man får seriøse svar og ikke kun point-hug.

Hm.... det begynder at regne - så jeg haven slipper for mig i dag, hvor æblerne rasler ned.
Det er forresten HAVENS DAG i dag. Så jeg har frekventeret et plantecenter i morges.

Mange venlige hilsner og tak
Ingelein ......... Ps. Heller22 er du male eller female?????

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-09-09 15:45

Kære Ingelein.

Jeg er et ældre hankønsvæsen .

Og du har helt ret i dine betraktninger, mht. at vi lærer noget alle sammen, når vi udveksler svar og spørgsmål, som vi har gjort her i dit spg. . Det er også derfor, at jeg synes, det er så dejligt at prøve at hjælpe dig. (Se lige hvad jeg skrev til dig lidt oppe 13-09-09 00:18).

Jeg ønsker tit, at det ville foregå i samme "ro og orden" i alle spørgsmål her på Kandu.

Citat
Men når det nu er dig, så er du tilgivet allerede
.

Så til slut skal du lige vide, at her skinner solen, men jeg vil slænge mig foran mit TV og se Formel 1, som jeg har optaget. Jeg gider aldrig at se noget direkte i tossekassen . Noget jeg forresten ALDRIG ser, er nyheder . Jeg holder mig opdateret på text-TV. Det er meget bedre, og jeg kan selv bestemme tempoet, og hvad jeg vil læse

Mange venlige hilsner

Chris.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-09-09 20:37

Tak for svaret o.v.n..

Cardbussen er kommet hjem i dag - dog med PostDanmark.
Skal prøve om et øjeblik.

Mange venlige hilsner og tak
Ingelein/Ingeborg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-09 01:10

Selv tak - jeg går ud fra at du fik strikkeriet op på skærmen på den bærbare og af cardbus kortet passede