/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Kampsport til 4 årig? KBH
Fra : Kristian1992
Vist : 903 gange
37 point
Dato : 10-09-09 13:40

Jeg har en nevø på 4 år. Vi vil gerne starte sammen til noget sjovt kamptræning af en eller anden art.
Er der noget en 4 årig kan træne, eller er det alt for ungt?

Jeg har fundet en Aikido skole, men der stod man skulle være 7 år for at starte.
Men hvad med Karate? Eller Tae Kwondo osv.?

Det skal ikke være Thai boxing osv. Det skal være noget fredeligt med lidt god moralkodeks osv. hvis i forstår hvad jeg mener.

Hans mor er indforstået med det og hun syntes kun at det ville gavne ham og faktisk ligefrem gøre ham mere fredelig osv. Men alt det ved vi jo godt..

Kommentar
Fra : Kristian1992

Dato : 10-09-09 13:42

P.s det skal heller ikke være boksning. Han skal ikke blive hjernedød af det.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 47 point
Dato : 10-09-09 13:54

Måske er det Frederiksberg Ju-Jutsu Klub du skal kontakte.
De har et såkaldt tumlehold for 3-6 årige med en voksen.
Citat
Tumlehold (3-6 år)
Written by Administrator
Wednesday, 20 August 2008
Hvert barn har en forældre med på måtten som aktiv deltager. Det primære mål med holdet er, at de små får rørt sig, styrket motorikken, og at de har det sjovt sammen med forældre og andre børn. Ju-Jutsu er langt fra det væsentligste på holdet. Træningen består af lege og øvelser, der styrker motorikken og understøtter Ju-Jutsu - f.eks. kolbøtter, reaktions-øvelser, slag og spark på puder og tumling på gulvet med mor/far. Det er her de får deres første sportskammerater.
Last Updated ( Sunday, 24 August 2008 )

http://www.frederiksberg-jujutsu.dk/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=76

Go´fornøjelse til jer begge to

Godkendelse af svar
Fra : Kristian1992

Dato : 11-09-09 12:45

Tusind tak for svaret HelleBirgitte. Helt perfekt
'

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-09-09 13:23

Velbekomme