/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Købekontrakt forretning formul
Fra : Ole
Vist : 7408 gange
500 point
Dato : 08-09-09 11:46

Jeg vil sælge min forretning og i den forbindelse skal jeg bruge en form for købekontrakt, er der nogen her som har en ide til hvor man gratis kan downloade en
På forhånd tak.
Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-09 11:49

Det vil du ALDRIG finde med mindre det btot er en helt alm kontrakt du søger...

Der vil ALDRIG være 2 firmaer der sælges/købes på de samme betingelser...

Har det hele nogen værdi går du til en advokat og får lavet det nødvændige...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-09 12:14

Her er der en del gratis kontrakter, men også nogle få hvor det koster

http://www.abcsiden.dk/katalog.aspx?k=522

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-09 12:35

Jeg vil også stærkt anbefale at vende det med en advokat, hvis ellers sælger og køber har rent mel i posen har I en at skyde på hvis det skulle være.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 08-09-09 13:33

Undskyld, jeg spørger, men hvor mange forretninger har du købt eller solgt tidligere? At bruge en færdig, gratis kontrakt er nærmest lige så letsindigt som at ordne sit tandlægearbejde ved hjælp af en bog fra biblioteket.

Man plejer at sige, at et gratis råd er den pris værd, der er betalt for det. Hvis køberen af forretningen har blot en anelse mere forstand på tingene end du har, kan han hurtigt løbe om hjørner med dig.

Advokatbistand, ja, helst, men ellers har du vel en revisor, der har hjulpet dig med regnskabetne gennem årene? Hvis det er en meget lille forretning, du ejer (ismejeri, grøntbod el. lign), kan det måske ikke betale sig at købe advokatbistand, og så kan revisor i stedet måske hjælpe dig med aftalen. Er du medlem af en brancheorganisation? Hvis ja, så kan de fortælle dig, om der er en god og billig advokat i nærheden af dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-09 13:48

Du kan måske bruge dette

http://www.friproces.dk/ngr/

Eller her

http://www.ret-raad.dk/

Kik ovre i højre side

Kommentar
Fra : Ole

Dato : 09-09-09 09:08

til: refi, LuffeA og Oldboston

Jeg har med interesse læst jeres indlæg . Hvis i også læser mit, kan i se hvad jeg spørger om og hvis i er i stand til at besvare det vil det absolut have min interesse,
Som de sagde i skolen," Svar på det du bliver spurgt om"
Mvh
Ole

Kommentar
Fra : Ole

Dato : 09-09-09 09:11

Svar Nordsted1

Jeg har prøvet alle dine link, men desværre vil de alle have penge for en kopi, men tak for hjælpen
Mvh
Ole

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-09 09:54

Selvfølgelig, vi lever i et frit land

Men hvis Du vil lave noget der er sikkert undgår Du ikke kompetent bistand.

At man sælger til ens bedste ven eller til et familiemedlem er på ingen måde en garanti for at der ikke senere opstår ballade, står man så med en kontrakt der ikke er gennemgået af 3. person er alt tabt.

Nå, ikke mere fra mig, det er Dine (Jeres) penge, god fornøjelse.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 09-09-09 10:05

Der er et eksempel på en overdragelseskontrakt her

http://www.dokumenter.dk/examples/

Måske du selv kan omformulerer den??

Her er en men den koster desværre 245,00 kr

http://www.blanketkiosken.dk/shop/koebekontrakt-for-forretning-236p.html

Godkendelse af svar
Fra : Ole

Dato : 11-09-09 12:50

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg måtte på biblioteket og låne Juridisk Formularbog og skrive en kontrakt udfra oplysningerne derfra, alle andre ville have mine fattige sparepenge.
,men endnu en gang tak for din indsats
Mvh
Ole