/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
CALL ME eller OISTER
Fra : ara
Vist : 2829 gange
50 point
Dato : 23-08-09 17:52

Hejsa.

Hvad virker bedst af disse to udbydere til mobilt bredbånd ?

Har i en af disse udbydere?

mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-09 17:59

Oister benytter 3s net, den ville jeg vælge fordi den dækker hele landet, også her langt ude på landet hvor jeg bor, Oister er vist også¨den billigste af de 2 jeg har ikke kontrolleret priser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-09 18:00

Citat
IHar i en af disse udbydere?
ikke endnu, men jeg køber Oister i nærmeste fremtid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 18:02

Citat
den ville jeg vælge fordi den dækker hele landet,

Det er da noget DU tror

ALLE mobile internet kan have problemer i visse områder - hvor er forskelligt....

Så AFPRØV hvad der virker bedst i dit område (eller der hvor du mest skal bruge det)...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-09 18:40

Oister ejes af 3`, det er discountafdelingen.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-08-09 19:01

Man kan ikke afprøve hvilken udbyder der er bedst. Der er 6 måneders bindingsperiode.

Var også mest til Oister, men de mener ikke de dækker der hvor jeg skal bruge den.

Call me ved jeg ikke. Kan se de skriver noget med at de kører på 3turbo, er det 3´ net?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-09 19:26

Citat
Der er 6 måneders bindingsperiode

Den kan du komme ud over hvis forbindelsen IKKE virker der hvor du har bestilt den til....

Så PÅSTÅR firmaet at forbindelsen "skulle" være OK - der hvor du mest bruger den, og det viser sig IKKE at være tilfældet, er "varen defekt" og kan tilbageleveres....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-09 19:30

Hvis I tror på, at "3" nettet er landsdækkende, så passer det IKKE!
Når de reklamere med, at de harden største del at mobil bredbånds trafikken; Ja så måske, men stadig er deres dækning kontra deres trafik IKKE SAMMENLIGNELIG.
Jeg har både 3' og TDC. Når jeg sidder i stuen, så er det TDC der er langt det bedste. Dette til trods for at jeg har 2 master fra 3' inden for 1 Km. Men deres placering er mildest talt fejlplaceret; for jeg burde have fuld dækning.
Jeg har kun periodisk svagt signal, med mange udfald.

Det du skal gøre, er at se de forskellige dækningskort, og så finde den udbyder der benytter en af de bedste dækninger.

Mobilselskabernes EGO kamp, gør det besværligt for os som kunder. HVIS (og det gør de garanteret ikke) de kunne finde ud af, at være fælles om alle master, så kunne vi have et super mobilt netværk. Men det forhindre deres egoisme desværre!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-09 19:37

Citat
Men det forhindre deres egoisme desværre

Forkert, de ville gerne, men de må ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 19:44

Citat
Det du skal gøre, er at se de forskellige dækningskort

De siger desværre INTET om de lokale forhold....

Og at 3 f.eks. har en mast tæt på er ikke ensbetydende med at den OGSÅ bruges til datatrafik....

Du kan sagtens have en 3 telefon der virker upåklageligt, men mobilnet fra samme virker IKKE

Vi har i huset EEN mobil fra 3 - den virker udmærket.

Vi har TO gange prøvet mobilnet fra 3 - det vil bare ikke og slår over på 2G med det samme - og det er ligesom ikke det der er skrevet kontrakt på - der var da heller ingen problemer med at levere tilbage og skrotte aboet - ingen kunne give forklaringen på hvorfor det ikke virkede for på deres "radarskærm" skulle det være endog MEGET højt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-09 20:06

TDC dækker slet ikke her ude på bøhlandet hvor jeg bor, det gør 3 og Telia som er de eneste, 3 og Telia er ene om at være lands dækkende lige for tiden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-09 20:07

Nu er det sådan at 3' selv påstår, at deres mobile bredbånd køre fra begge de master, som er i min nærhed.

Og Luffe, hvem siger at de ikke må, det har da ellers været på tale i flere af partierne.?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 24-08-09 19:14

Det blev til Call Me.

De garanterer dækning der hvor jeg skal bruge pc'en. Hvis der ikke er dækning har man 14 dages retur ret.

Tilmed fik jeg et godt tilbud. 118 kr i måneden for op til 3 mbit.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 24-08-09 19:15

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-09 19:39

Citat
Hvis der ikke er dækning har man 14 dages retur ret.

Se det er måden at gøre det på