/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
En mail...
Fra : Westwod9830
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 23-08-09 12:21

Hvor vidt må man gå i emails til andre uden det kan få større konsekvenser?

Sidder og skriver en email som måske godt kan lyde lidt hård når man læser den men hvor er grænsen?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-09 12:50

Der er vel ingen forskel på email, snailmail, telefon- eller direkte samtaler hvis man skal skælde ud.

Det skriftlige eller en optaget telefonsamtale, eller sms, er bevisbyrde hvis det udvikler sig.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-08-09 13:07

Hvis du med konsekvenser mener et juridisk efterspil, så gælder loven om injurier på samme vilkår hvad enten det er en mail eller et brev du skriver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-09 13:35

Du må så lære at formulere dig på en sådan måde, at modtageren forstår din hentydninger, men også sådan at du i en snæver vending kan fortolke det til den bedre side.

Skriftlig kritik skal formuleres med omhu, ellers kan du risikere at få ristet ballerne!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-09 13:48

Hvis dine påstande skrives som spørgsmål, kan du ikke forfølges juridisk.
Og sætningen "som jeg opfatter dette" er heller ikke en påstand.

Kommentar
Fra : One2Many

Dato : 23-08-09 23:30

Bare giv den hele armen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-08-09 11:19

Jeg tror at Eyvind har fat i det rigtige vingeben!
Skriv og stil så skarpe spørgsmål, at modtagerens samvittighed krakkelere!

Intet er så ubehageligt, som at skulle svare på nærgående og direkte spørgsmål!

Godkendelse af svar
Fra : Westwod9830

Dato : 25-08-09 12:08

Du har ret Eyvind.