/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Tynd afføring fra indekat.
Fra : JRC
Vist : 1393 gange
50 point
Dato : 19-08-09 16:41

Hejsa har en meget sød indekat som virker og er sund men han laver ikke andet en tynd afføring og det virker ikke så sundt. Nogle har sagt det er normalt men mener jeg ikke. Er det det? Eller hvad kan der være galt? Hvis ikke der er svar at hente her kommer han til læge. På forhånd tak l. Jonas

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-09 16:47

Tynd afføring "hver dag" fra en kat er ikke normalt.

Du bliver nødt til som du selv skriver, at tage din kat til dyrlægen, da "han" er den eneste, der kan give dig et svar.

Tag evt. en prøve af afføringen med til dyrlægen.

Tynd afføring kan skyldes mange ting.

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 19-08-09 17:14

Det er da ikke i orden med tynd mave til din kat, den skal en tur til dyrlægen. Er det en ny kat du har fået? Er den pludselig begyndt på det?

Hvis katte fodres med mælk er der visse, der har lactose intollerance, og derved bliver syge i maven af at drikke mælk. Prøv at undlade ko-mælk. Gede mælk giver ikke de problemer.

Mvh. og god bedring.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 19-08-09 18:21

Vi har haft ham længe og han har gjort det længe jeg tænkte det kunne være hans mad han får vådfoder og så lidt tørkost.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-09 19:29

Citat
Vi har haft ham længe og han har gjort det længe jeg tænkte det kunne være hans mad han får vådfoder og så lidt tørkost.

Og så er det først nu efter lang tid, at du tænker på, om der kan være noget galt ????

Du har end ikke prøvet at gi' katten andet foder, men bare i lang tid tænkt "det går nok over"

Det er så ikke gået over, så jeg synes du skulle kontakte en dyrlæge.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-08-09 19:41

Katte skal for at holde maven i orden have både mus og græs. Indekatte vil altid være unaturlige og usunde.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 19-08-09 20:00

Det skulle ikke forståes sådan det er slet ikke så længe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-08-09 20:33

Det er kun en dyrlæge der kan komme med et svar på hvorfor katten har tyndskid.

Det kan der være utallige årsager til, lige fra foderallergi til parasitter i tarmen, så her kan der kun komme nogen forslag til hvad det kan skyldes.

Så til dyrlæge med katten, og gerne medbringende en afføringsprøve fra den, til nærmere undersøgelse.

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 50 point
Dato : 19-08-09 21:23

Til transor. Jeg har haft indekatte i ca 20år. Den ældste blev 19år og to blev 17år. De har aldrig fejlet noget, så din påstand om at inde katte altid vil være unaturlige og usunde, er en påstand der må stå for egen regning! Til JRC. Jeg vi som de fleste mene at du skal gå til dyrlæge med din kat, og så få dyrlægen til at hjælpe dig med at finde det rette fodder, så katten får nøjagtigt de ting som er i "mus, fugle og græs" som en ude kat normalt selv sørger for. Det billige fodder fra supermarkerderne er selvfølgeligt noget billigere, men det billige fodder er fyldt med så mange ting som katten ikke udnytter, f.eks aske! Lidt aske skal der være i katte fodder, men de billige produkter har alt for meget i, så katten spiser mere mad, for at blive mæt og der kommer mere i kattebakken. Det gode fodder fra dyrlægen mætter mere og der kommer mindre i katte bakken og katten holder sig ung længere. Nu har jeg en inde kat på 10år, der opfører sig somom hun er en stor killing, der skal leges, hoppes og hænge i gardinerne, ikke af kedsomhed, men hun er bare ikke gammel. Jeg håber du får nogle forskellige svar her på siden som du kan bruge. Hilsen malmin

Godkendelse af svar
Fra : JRC

Dato : 21-08-09 06:38

Tak for svaret malmin.

Kommentar
Fra : Happy0Meal

Dato : 15-10-09 12:42

Hejsa, det lyder ikke rart. Jeg mistænker måske at du har givet ham noget mad han ikke kan tåle, men du kan jo prøve at give ham noget andet mad end han plejer at få og så se om han stopper med den tynde afføring.

Held og lykke, ellers synes jeg at du skal tage til dyrelægen.

Happy0Meal

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 11-01-10 17:52

Hej.
Jeg havde en indekat som også havde tyndskid rigtig ofte. Jeg havde været til dyrelægen med ham, og fik at vide at der ikke var noget galt med ham, jeg fik dog noget mad specielt til kattemad til ham som var til katte med maveproblemer for at se om det virkede. Jeg købte noget specielt græs der hedder kattegræs som er sund for dem, og noget der hedder kattemalt. Græsset er godt for deres mave og forhindre hårbolde. kattemalt gør nogenlunde det samme. Dyrelægen kan godt fortælle om der er noget galt med din kat eller ej. Men min kat som havde maveproblemer kunne dyrelægen ikke se nogen problemer med. Vi blev desværre nød til at sige farvel til ham da han var blevet rigtig syg til sidst. han havde en svulst ved brystet som ingen kunne se og som ingen havde opdaget. Han blev 14 år.. R.I.P... Jeg synes nu du skulle prøve at gå til dyrelægen med din kat og se om de kan finde noget galt med den, og så kan du jo selv forhører dig om kattegræs og kattemalt. Og måske noget specielt kattemad til maveproblemer. Håber din kat får det bedre med sin mave.
Hilsen Maria...