/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
billig med afgift
Fra : mcfritten
Vist : 542 gange
50 point
Dato : 15-04-03 17:29

Hej jeg søger nogle side hvor man kan komme til at se billige mc med afgift, jeg er ved at være træt af at se mc over det hele, hvor der er aldrig betalt afgift på, hvordan kan det være???, nå men det var ikke det men sider med mc med afgift.

Kommentar
Fra : wolan

Dato : 15-04-03 17:56

Hej Mcfritten

http://www.folmersmc.dk/afgifter.htm kan du finde en del afgifter på mc'ere. Både den forventede afgift, hvis du kender cyklens værdi, og hvad nogle mc'ere rent faktisk er blevet afregnet til hos Vurderings-sekretariatet for motorkøretøjer.

Håber du kan finde din drømme-mc blandt dem.

/wolan

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-04-03 18:05

ja jeg har også søgt en del men støder også altid på "Uden afgift" og det er p**** irriterende..! især på www.dba.er det slemt..!

dette er ikke et svar bare en bekræftigelse i din egen vurdering af udbudet..

held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : mcfritten

Dato : 16-04-03 09:31

wolan: det er fordi jeg søger sider hvor der er betalt afgift på motorcyklen, ikke noget om hvor meget man skal betale i afgift, jeg er træt af når man søger på de forskelige mc så er næsten 90% af dem man kan finde uden afgift, det kan jeg ikke bruge til noget.

solgaard: det er da rart at det ikke kun er mig der er "lidt" træt af det. Tak for det. c",)

Kommentar
Fra : wolan

Dato : 16-04-03 11:27

Ja. Det kan jeg læse ud af dit spørgsmål. Problemet er tit for sælger, at han har hentet mc'en i udlandet, og der ikke har betalt afgift på den. Når denne mc så skal sælges og efterfølgende indregistreres i DK, vurderes mc'en individuelt. Derfor er det for sælger umuligt at angive en nøjagtig pris incl. afgiften.

Så hvis du vil undgå at sidde at regne på det selv, skal du nøjes med at finde dansk indregistrerede cykler. Og hvis det bare var for at brokke dig, så........

/wolan

Kommentar
Fra : mcfritten

Dato : 16-04-03 11:59

wolan: Nej det var ikke for at brokke mig, jeg søger bare sider hvor der er betalt afgift, hvor du ikke selv skal sidde og regne den afgift ud selv, så jo det var sider hvor der "kun" var dansk inregistrede motorcykler.

Kommentar
Fra : wolan

Dato : 17-04-03 11:23

Fair nok, mcfritten.

Prøv www.gammelgaards.dk , han har altid rimelige stor udskiftning i sine mc'ere (sælger meget). Han henter fortrinsvis sine cykler i Tyskland og sætter dem i stand. Han er dog meget flink til at regne priserne ud incl. afgift.
Det er mest choppere o.lign. så hvis du er til racere, er det nok ikke lige stedet, men hvem véd........hvis du snakker med ham, kan han nok kigge efter det du vil ha'.

/wolan

Kommentar
Fra : mcfritten

Dato : 20-04-03 10:42

wolan: jeg lader lig dette spørgsmål ligge lidt endnu, for at se om der kommer andre links, men indtil vidre tak. c",)

Kommentar
Fra : maxipus

Dato : 21-04-03 13:33

mcfritten prøv at se på www.mcgaragen.dk der er der også mange

Kommentar
Fra : klatre

Dato : 09-05-03 18:13

Går du til told og skats hjemmesider er der et ekstremt simpelt beregningsværktøj, prøver du det af vil du se der er højere afgifter på ældre mcér end nye. Altså jo nyere, jo mindre afgift ???

tommelfingerreglen er umiddelbart imellem prisen op 2 til 2½ gang, så med mindre du vil have en mc der er ekstremt speciel, eller en der er modificeret (peppet op) en anelse er der ingen grund til at købe uden afgift. det er nemlig sjældent de vil se dem inden Du kan også være heldig at få en der er modificeret, men med de originale potter, vindskærme, chips etc. leveret med som reservedele - de er rare at have til syn, for du skal have dyret synet bagefter og synsfolk ikke er glade for mc'ere der er på overfladen er for "modificerede"

Altså kan du ved egen import få lidt ekstra krydderi med ub.

Mvh
Klatre