/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
SURFBOARD 3100 TIL STOFANET
Fra : rasmus
Vist : 486 gange
50 point
Dato : 29-10-01 09:16

Hvordan installere jeg mit surfboad 3100 modem til Windows 2000 når jeg ikke har instalations cd'en til modemet?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 10:42

Har du manualen.... der er en fin beskrivelse af opsætningen.

Der skal ikke installeres nogen drivere, hvis det er det du tænker på!

Mikkel

"rasmus" <rasmus.news@kandu.dk> wrote in message
news:l98D7.65$RE3.22342@news000.worldonline.dk...
> Hvordan installere jeg mit surfboad 3100 modem til Windows 2000 når jeg
> ikke har instalations cd'en til modemet?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-01 11:48

Til Mikkel
hvis den skal kører over usb så skal der instaleres en driver
hvis den skal tilsluttes en netværkskort skal der ikke instaleres en driver
jeg kører selv med en surfboard det er bare en 4100 og den kører jeg med over et netværkskort,men jeg har cd der skal instaleres hvis jeg bruger usb.
Til Rasmus hvordan skal den tilsluttes til din maskine?
MVH Brian

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 29-10-01 12:40

Til Mikkel
Jeg må hvis heller lige rette mig selv,jeg er ikke så sikker på at der er en usb port i modellen SB3100,så det er rigtig hvad du siger der skal ikke instaleres en driver,den skal bare tilsluttes netværkskortet.så undskyld mikkel.
til Rasmus
klik på menuen start marker instillinger klik på netværks og opkaldsforbindelse dobbeltklik på lan-forbindelse klik på internet protokol(TCIP/IP)her har du to mugligheder,hent automatisk en ip adresse og hen automatisk en dns serveradresse-hvis du har faste ip adresser skal du vælge den nedenunder brug følgende ip adresser og så taste de adresser ind du har fået tildelt fra din udbyder.
du kan læse mere om dit modem her
http://gicout50.gic.gi.com/GIHomepa.nsf/?Open
MVH Brian

Kommentar
Fra : rasmus

Dato : 29-10-01 17:13

I skal have mange tak for jeres hjælp. Nu prøver jeg og ser hvad der sker ellers melder jeg bare tilbage igen. Tak!

Hilsen

Rasmus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 05:09

> Hvordan installere jeg mit surfboad 3100 modem til Windows 2000 når jeg
> ikke har instalations cd'en til modemet?

Der følger kun en CD med til Mot. Surfboard 4100 og ikke 3100. Dette er er
USB-driver da 4100 har både USB og Ethernettilslutning. 3100'eren har kun
Ethernettilslutning og det er derfor kun netkortet der skal installeres for
at modemmet fungerer (og netkortet kender Windows 2000 sikkert)