/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Kreidler RMC-for meget gas
Fra : pwcpwc
Vist : 1039 gange
20 point
Dato : 31-07-09 17:07

Hejsa
Min Kreidler RMC fra 1978 tager automatisk alt for meget gas når den startes. Når den startes i frigear går den oftest straks til flere tusinde omdrejninger. Andre gange kan den startes, stå i tomgang, men tager derefter automatisk gas.

Det er naturligvis ikke så hensigtsmæssigt. Den skal helst bare blive i tomgang indtil jeg giver gas.

Jeg har checket gaskablet og der er ingen problemer. Jeg har checket om fjederen i kaburatoren måske var sløv, men kaburatoren ser umiddelbar fin ud.

Kan det være falsk luft? Eller måske indstilling af kaburatoren? Det skal siges at den ikke har gjort dette før. Jeg har haft den i tre måneder.

Nogle gode løsninger? Eller links til løsninger?

 
 
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 31-07-09 19:24

Enten tager den falsk luft ind i motoren (Toppakning mellem cylinder og topstykke)(Bundpakning mellem cylinder og motorhus)(Mellem karburator studs)(Mellem studs og cylinder)

Eller tomgangsskruen er forkert justeret.(Normalt 1,5 omg. ude) Se min vejledning:
http://www.kandu.dk/Tip8692.aspx
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : pwcpwc


Dato : 02-08-09 19:55

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg vil prøve at justere tomgangsskruen. Umiddelbart tror jeg ikke at det er problemet, da problemet opstod pludseligt, og da jeg ikke har pillet ved tomgangsskruen.

Er der nogle måder jeg kan kontrollere om toppakning eller bundpakningen er gået, eller er det nødvendigt at skille motoren ad for at chekke? Der skulle vel ikke være nogle der har gode links til hvordan man skifter top/bundpakning på en kreidler RMC?

Alternativt kender du så til en god reperatør som kan skifte pakningerne?

Mvh pwcpwc

Kommentar
Fra : Palle1234


Dato : 02-08-09 22:04

Pludselig er jeg uden grund blevet Blacklistet af Kandu, og er blevet nødt til at oprette denne profil, for at kunne svare dig.
3 stjerner giver kun et middelmådigt svar ?
Studsen kan du vel selv spænde efter ?
Og når du har cylinderen blotlagt kan du sprøjte diselstart ind mellem de pakninger du mistænker, så vil motoren i tomgang ændre hastighed hvis der er utætheder.
Alle kan skifte pakninger, Hvis de har prøvet det før.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pwcpwc


Dato : 04-08-09 22:03

Hej Palle

Beklager med pointene. Jeg er ny på KANDU og er stadig ved at lære systemet. Tak for dine råd. Jeg har bestilt nye pakninger og prøver at skifte dem. Mvh. PWC

Kommentar
Fra : Palle1234


Dato : 04-08-09 22:36

Husk at smøre cylinderbundens kant lidt, når du skubber cylinderen nedover stempelet, husk at holde stempelringe godt inde samtidig.
Topstykket spændes "over kryds" lidt efter lidt, så topstykket kommer til at ligge helt plant mod cylindertop, smurte gevind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pwcpwc


Dato : 21-08-09 21:38

Tusind tak for tippet. Jeg har nu skiftet pakninger hvilke løste problemet. Motoren sætter imidlertid ud efter jeg har kørt et 15-30 og er svær at starte igen. Når den kommer igang kører den først rigtig godt i tredje gear men hakker i de to første. Jeg går ud fra at der skal justeres på tomgansskruen. Desværre er det indlæg som du linkede til ovenfor blevet slettet. Har du vejledningen liggende på et nyt link som jeg kan få oplyst.

Endnu en gang tak for hjælpen - det er skønt at komme ud og køre på maskinen.

Kommentar
Fra : Palle1234


Dato : 21-08-09 23:08

Dit problem er ikke tomgangsjusteringen.
Øjensynlig er gasnålen flyttet for langt op i gasspjældet.
Skru toppen af karburatoren, træk gasspjældet op sammen med gaskabelet.
Tag gaskabelet af gasspjældet, (som regel skal gaskabelet trykkes ned, så dets ende kan komme op af et andet hul.)
Flyt klipsen der holder nålen fast.
Den skal flyttes op i et spor længere væk fra nålens spids.

At motoren hakker (Firtakter) ved bundgas i første og andet gear, er normalt, men det må den ikke ved halv gas og lign..
VH Palle Hansen

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177360
Tips : 31960
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407421
Brugere : 218867

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste