/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar i stykker
Fra : Ida_Simonsen
Vist : 580 gange
39 point
Dato : 29-07-09 17:46

Hej.
Når jeg starter min bærbare computer op genstarter den automatisk,og jeg kan slet ikke logge på. Der kommer i et splitsekund en blå skærm op,hvor der står noget. Jeg kan dog ikke nå at se det, da den så fortsætter med at genstarte.Desuden kan jeg ikke åbne windows i fejlsikret tilstand.
Hva sker derhvis jeg geninstallerer windows?vil det slette alt påcomputeren?
Hjælp.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-07-09 17:59
Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 29-07-09 18:45

det hjælper desværre ikke.problemet er heller ikke identisk somskrevet i artiklen. Den kan godt tændes, menn jeg kan ikke logge på og komme ind i systemet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 18:46

@ heller22: virker ikke ved blå skærm

@ Ida_Simonsen: Hvis du laver en reparations installering vil alle dine dokumenter stadig være der, men alle programmer skal installeres på ny.
hvilket styresystem er der tale om og har du det på cd/dvd

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 29-07-09 18:53

Det lyder godt. Har billeder, som jeg ikke ønsker bliver slettet. Må få mig en ekstern harddisk

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-07-09 19:00

Citat
virker ikke ved blå skærm
Var vel forsøget værd. Men jeg havde også sat denne bagefter

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 29-07-09 19:56

Når jeg prøver at geninstallere windows, så står der, at den skal formateres,ogderfor vil alle filer blive slettet. Hva gør jeg????????

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 20:13

ok, jeg gentager lige mit spørgsmål:
Citat
hvilket styresystem er der tale om og har du det på cd/dvd

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 29-07-09 20:18

der er tale om windows xp,og jeg har det på cd-rom

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 20:23
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 20:28

fru Overgaard har nogle fine screendumps der bedre forklarer det
http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 29-07-09 20:35

Punkt 10 ser ikke sådan ud hos mig.. jeg kan ikke vælge at reperere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 20:40

Du må endelig ikke formatere, det sletter dine billeder og andre dokumenter, hvis du er usikker, så få en til at hjælpe dig med at reparere.
Alle dine filer kan reddes ud med en Ubuntu live cd, spørg mere hvis det er noget du vil prøve, det koster lidt tid + en tom cd, det er helt sikker og nemt at redde filer ud med en Ubuntu live cd

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 20:47

du skulle prøve at vælge R i punkt 5, og så køre scandisk og fixboot.
noget kunne tyde på at der er en fejl i filsystemet

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 29-07-09 21:05

hvorhenne skal jeg vælge R?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 21:11

Pas på at du ikke vælger forkert, det er nenmmere at hente billeder ud inden du laver en fejl

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 21:18
Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 29-07-09 22:09

okay ,hvordan laver man så den der Ubuntu live cd??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 22:12

download --> brænd
http://www.ubuntu.com/

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 29-07-09 22:37

jeg kan jo ikke lave den ubuntu cd,når jeg ikke kan kommeind i computeren overhovedet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 22:42

Her i kode linjen neden under kopierer du lijen op i adresse linjen og trykker på Enter, så starter hentning af nyeste udgave, den fylder en hel cd så det tager lidt tid at hente den
Kode
ftp://ftp.klid.dk/ubuntu-cd/jaunty/ubuntu-9.04-desktop-i386.iso
det eneste du skal gøre med den fil er at brænde den, ikke pakke ud eller noget som helst andet end at brænde som ISO eller IMAGE efter hvilken program du bruger til at brænde, har du Nero eller hvilken brænder program har du?
Der kommer mere vejledning, bare sig til når du er klar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 22:44

Du sidder da og skriver her du må da kunne den computer du er på med nu ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 22:49

@ o.v.n. det kunne jo være at det var en mobiltelefon der blev brugt til at skrive herinde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 22:53

Ups sådan en moderne tingest tænkte jeg slet ikke på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 22:59

Er spørger smuttet under dynen jeg har ikke ret megen Kandu tid i morgen og vil godt fortsætte nu

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 23:01

Citat
ikke ret megen Kandu tid i morgen

hmmm var du ikke landmand, du skal vel ikke høste i regnvejr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 23:06

Jeg er bondemand på ferie, der noget som hedder gæster jeg kan ikke tillade mig at sidde og komme med gode råd på Kandu, når jeg er vært, for slet ikke at snakke om at få skubbet alt rodet lidt af vejen før de kommer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 23:13

Citat
der noget som hedder gæster

ja, jeg kender godtbetegnelsen "gæster", det er den slags der altid lige har en eller flere computere med man lige kan kigge på nu da man alligevel har "fri". har lige været i stubbekøbing for en uge siden og aflevere et par "gæster", en levende og to blærbare

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 23:27

Citat
en levende og to blærbare
jeg var faktisk i samme by og i samme ærinde, i efteråret det var 2 stationære + 2 levende, og jeg afleverede ikke, de bor der.
Her sker vist ikke mere i aften, men i er flinke til at hjælpe med at få brændt Ubuntu som ISO, så kigger jeg ind klokken 22-23 når huset er tømt igen, jeg har før hjulpet med at redde billeder ud, der var vi i kontakt gennem Messenger (Pidgin) jeg prøver om spørger har åbent i privaten og lægger min msn kontakt, hvis det har interesse, så kan Ida-Simonsen tilføje mig eller glemme det private indlæg.
Resultatet og fremgangsmåden bliver selvfølgelig lagt her

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 29-07-09 23:37

okay,jeg ser lige på det i morgen. Ellers må jeg få en prof til at kigge på den. Jeg skriver fra min brors pc,som ovenikøbet har en mellemrumstast, der ikke virker..arghh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 23:39

Fint du kan hente Ubuntu med den computer og brænde en cd som du så bruger på din egen, jeg er ikke her igen før i morgen aften, men der er flere som kan hjælpe

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-09 23:43

vi skal nok holde øje hvis du har problemer Ida_Simonsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 22:33

Hvordan mon det går med Ida_Simonsens computer ? Gæsterne er gået og der er læææææææænge til sovetid

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-07-09 23:39

ikke godt at vide.

off topic:
husk lige at denne fredag er System Administrator Appreciation Day
så giv jeres sysadmin et klap på skulderen og slip ham/hende ud af kosteskabet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 00:05

Citat
System Administrator Appreciation Day
hvad hulen dækker de mange fremmed ord

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-09 00:11

tag et kig her:
http://www.sysadminday.com

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 31-07-09 09:36

hej igen. jeg har indleveret min computer til reperation, så håber de kan ordne det uden at data går tabt . Skal nok vende tilbage, når den kommer tilbage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 18:11

'Det vigtigste er at du får reddet dine billeder og andet det næst vigtigste er at vi får demonstreret vores færdigheder