/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Visitkort titel
Fra : ivanovic1
Vist : 3028 gange
20 point
Dato : 26-07-09 19:20

Hej Alle,

Hvis man er selvstændig og laver et visitkort hvad er ens titel så på engelsk "CEO", "Director", "Chief Manager" eller noget helt andet....

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 26-07-09 19:22

Citat
eller noget helt andet....

Kommer da an på din danske titel, det siger du ikke noget om.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-07-09 19:30

Hr. Von And det var da et godt svar

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-07-09 19:34

Jamen hvis man har sit eget firma hvad ville du så kalde din danske titel for "direktør" skal jo gerne virke seriøst når man gir kortet så ved ikke om det er rigtigt at skrive "Director"???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-07-09 19:42

Kommer helt an på hvad slags firma det er og hvad du beskæftiger dig med.

Direktor er en dirigent, så den titel skal du ikke bruge med mindre du dirigerer usil eller korsang.

Manager er det mest generelle titel. Men det virker lidt opstyltet for en selvstændig uden ansatte.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-07-09 19:55

Der er ansatte i virksomheden er det så ok at skrive "Manager" det er vigtigt at den der får visitkortet forstår at jeg er beslutningstager

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-09 19:57

Du behøver da ikke en titel...

Firmanavn og dit navn.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-09 20:00

I et enmands firma.

Er man jo det hele på en gang, Direktør, sekretær mm.

Det ved dem der handler med enmads firmaer udemærket godt.

Så der er jo ingen grund til at skrive noget på et Vicitkort der kan dabates, kedeligt sted at sætte fokus, hvis man helst vil sælges på ens ydelser.

vh Ben

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 30 point
Dato : 26-07-09 20:02

Det kommer helt an på firmaets størrelse og arbejdsområde, og hvem det er der skal have kortet.

Jeg har altid haft to visitkort, et hvor der stod konsulent, og et hvor der stod Direktør på begge er de på dansk på den ene side, og på engelsk på den anden, med titlerne consultant og Director eller managing director.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-07-09 20:13

Det samme har jeg.
1. Freelance systemkritiker / Freelance dissident
2. Navn, adresse, tlf. mail.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-07-09 20:14

Ok så prøver jeg at spørge sådan her?? Det er den engelske titel jeg er ude efter----

Hvis det er et stort firma hvad ville man så skrive, hvis man er direktør og ejer??
Hvis det er et mindre firma hvad ville man så skrive, hvis man er direktør og ejer??
Hvis det er et lille firma hvad ville man så skrive, hvis man er direktør og ejer??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-07-09 20:15

Svaret er ikke så simpelt som spørgsmålet

Men hvad med at skrive hvad du beskæftiger dig med og hvor stort firmaet er, så kan der komme nogle brugbare konkrete svar

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-07-09 20:28

Forsøg at svare på det jeg spørger om synes der er rimeligt med oplysninger..... Synes folk begynder at komplicere for meget...

Hvis det er et stort firma hvad ville man så skrive, hvis man er direktør og ejer??
Hvis det er et mindre firma hvad ville man så skrive, hvis man er direktør og ejer??
Hvis det er et lille firma hvad ville man så skrive, hvis man er direktør og ejer??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-07-09 20:45

Et stort firma har typisk mange direktører på de forskellige poster, og det er efterhånden sjældent at ejer og direktør er den samme i et stort firma, og så kommer det også an på om det er børsnoteret, eller på anden måde delt ud til et fælles ejerskab.

I mellemstore og små firmaer kan der være lignende ting at tage hensyn til, selvom der selvfølgelig oftere er tale om at ejeren er en del af direktør kredsen.

Igen kommer det lidt an på branchen, om der er tale om vareproducerende virksomhed, konsulentvirksomhed, finansiel virksomhed, eller om vi befinder os i de primære erhverv der har med udvinding af naturlige ressourcer at gøre.

Der er mange mennesker herinde der gerne vil hjælpe, men svarenes kvalitet, hænger sammen med spørgsmålets ditto, så der er vist ikke mere jeg kan bidrage med udover de bud jeg gav i mit første indlæg

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-07-09 20:47

Whauuu 44 annullerede spørgsmål Øhhh hvad får dig til at tro, at nogen gider hjælpe dig

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 26-07-09 20:51

ivanovic1

hvad skulle være anderledes for de tre skitserede firmaer, du er vel den samme, skriv Director, er modtageren af kortet intresseret i at vide hvem der ejer firmaet kan de jo spørge dig.

Eller er det simpelthen for dit eget ego at du vil fortælle at du er mesteren him self, der EJER foretagenet.

Per direktør og ejer af firmaet, ham der skylder alle pengene væk, ham der sover dårligt om aftenen.mm.

er det dette du så gerne vil fortælle.

per

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-07-09 20:51

Selv om der kun er 2 annullerede sp fra i år, så synes jeg det viser en tydelig tendens, der fortæller at det med at lukke spørgsmål ikke er noget du gør så meget ud af Det er ellers alm. kutyme og alm. høflighed

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 26-07-09 21:45

For det første...
Man kan ikke være administrerende direktør (CEO på engelsk) med mindre du er valgt til dette af bestyrelsen i et A/S eller et ApS. Det vil sige - har du "bare" en virksomhed, der ikke er et A/S eller et ApS, så kan du med andre ord ikke bruge disse titler. Jeg kan ikke forestille mig at du har et A/S eller et ApS siden du spørger.

For det andet...
Så er det vidt forskelligt, hvordan dine kunder opfatter dig. Du siger at det skal virke seriøst. Jeg er selv direktør og partner i egen virksomhed og når jeg er ude efter samarbejdspartnere, så er det som udgangspunkt noget der får de røde lys til at blinke, når jeg møder en der vil være mere end han er. I min verden har man for meget fokus på sig selv, når man VIL kalde sig direktør eller sådan noget og der måske ikke er ansatte i virksomheden (ved jeg godt du har) eller lignende. Jeg gider KUN at samarbejde med virksomheder, hvor samarbejspartneren KAN NOGET. Hellere vælge en grøn iværksætter, der er ærlig og er bevidst om sine styrker og ærlig om sine ulemper end en fandens karl, der er lidt for smart. Og så er jeg fløjtende ligeglad med titler...

For det tredje...
Hvem er din målgruppe? Jeg er leverandør til banksektoren, der i den grad bruger titler. Alene af den årsag har jeg skrevet partner på mit visitkort, altså fordi det er vigtigt for mine kunder, at de føler at de taler med direktøren/partneren/chefen/manageren osv. Jeg har bevidst valgt partner, fremfor direktør, fordi jeg synes direktør er for prangende til en - trods alt - mindre virksomhed og samtidig, fordi jeg tror på at det betyder noget at man "ejer en virksomhed", snarere end at man er ansat som direktør - og jeg siger ikke dette for at irriterere folk eller lyde hovski snovski. Jeg mener bare at der er et andet signal i at turde satse hele ens private økonomi, hus osv i forhold til at være lønmodtager - og det skal som sagt IKKE misforstås. Jeg føler mig ikke bedre end andre af den grund.

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 26-07-09 22:08

klamme krumme hvorfor smutter du ikke bare ud i Øresund og drukner dig din latterlige og ta gerne din stupide søn med

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-07-09 22:26

Du kan skrive President
alimak

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-07-09 22:35

Nååå så er Sylvestersen på udgang igen...uledsaget eller hwa??

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 27-07-09 02:07

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 15-10-09 11:20

Du kan jo også kalde en spade for en spade, og en skovl for en skovl, og skrive: EJER eller INDEHAVER.

Direktør mm. bør kun bruges hvis firmanavnet er efterfulgt af ApS eller A/S.

Gasmanden2

Hvis Jeg har en samarbejdspartner, sælger, konsulent eller andet, der har et en-mands firma, og pynter sig med fine titler, Ja så bliver han ikke taget alvorligt.
Så syntes Jeg han bygger luftkasteller........

Kommentar
Fra : JYTOS

Dato : 03-03-10 12:22

Bruger titlerne indehaver og founder alt efter sprog. Begge titler siger alt uanset niveau/firmastørrelse.