/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
God hunderace
Fra : bublebee
Vist : 957 gange
50 point
Dato : 26-07-09 09:08

Vi står nu og overvejer snart at købe hund.
Den skal maks ende med at blive på størrelse med en cockerspaniel - ca.
Vi bor på landet med en god have, vi har i forvejen 2 katte og min mands søn hver 2 weekend. å den skal også have et godt sind.
Vi havde lidt kigget på den der så ser ud som om at kroppen er alm størrelse men benene er temmelig korte. Den har store stritører og er på størrelse med en cocker - men ved ikke hvad den race hedder.
Og hvad er der andet ??

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 26-07-09 09:14

Jeg har en Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Den er ikke meget større end en Coker, Han er trofast, klog, kærlig og specielt god til børn og hvalpe. Jeres plads lyder som et godt sted for en "Toller"

Vedhæfter et link så du lige kan kaste et blik på Tolleren

http://hundeleksikon.dk/

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-07-09 10:05

Det er rigtigt, at Tollerne er gode familiehunde, men de skal have lov at bruge deres intelligens og have udfordringer (f.eks. sportræning) i det daglige - i højere grad end nogle andre racer.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 26-07-09 10:51

Eller er det den hunderace Dronning Elizabeth af England har??

En Corgi??

http://www.corgidogs.net/

http://images.google.dk/images?hl=da&q=corgis%2Bdog&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-07-09 10:57

jaaa der var den gg.......den er super sød

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 26-07-09 11:56

Corgier ser rigtigt søde ud - og jeg har selv overvejet sådan en på et tidspunkt. Jeg er dog blevet lidt "skræmt væk" igen, da jeg flere steder har læst at de har tendens til at gø meget.

Men husk også først og fremmest at vælge race efter hvilket aktivitetsniveau der passer til jer kontra hunden (vær realistiske!!) og ikke efter hvilken en i synes ser sød ud.

Kommentar
Fra : AnBi72

Dato : 26-07-09 15:34

Tag kontakt til Dansk Kennelklub eller din lokale dyrlæge og få råd om hvad der passer bedst. Der er mange overvejelser: Aktivitet, sind, sundhed osv.
Selv ville jeg vælge en terrier med det du beskriver mht god plads og børn. De er rimeligt selvstændige uden at være for dominerende. Der er f.eks "Jack Russel Terrier" der er en meget stærk og aktiv lille hund. "Border terrier" der også er stærke og kloge, "Cairn terrier" der er fredelige og sunde, eller måske "Foxterrier" - grisehandlerhunden. Pas på "Westier" der er meget smukke, men ofte får hudproblemer. "Skotter" er også sjove, men skulle være lige lovligt selvstændige.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-09 16:11

Citat
Der er f.eks "Jack Russel Terrier" der er en meget stærk og aktiv lille hund

Det er en pragtfuld hunderace, men nærmest et dampbarn, så når der er børn i forvejen, er det da lige før det kan blive for meget af det gode... og kattene pu ha, de vil være det sjoveste legetøj for sådan en vovse

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-07-09 21:11

Ja, jeg er jo bidt af en gal schipperke.
Ham jeg har, er hyggelig, rar, vagtsom, stædig som ind i pokker, hylesjov, kælen, og et rigtig lille bæst.

Kommentar
Fra : AnBi72

Dato : 26-07-09 21:33

Schipperke er en rigtig god hund. Og så sjælden at man er sikker på at vække opsigt når man kommer gående med den.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 03-08-09 14:14

Tak for svaret Nordsted1.
Det var lige den vi mente