/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
samvær
Fra : bublebee
Vist : 555 gange
50 point
Dato : 24-07-09 10:07

Hvordan er de nye regler til samvær.
Vi har min mands søn hver 14 dag. Vi både henter og bringer og har alle udgifter hertil?
Er der noget med at moderen skal sørgew for transport den ene vej eller betale noget af udgiften ??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 24-07-09 10:19

1. Transport: Jeg har altid stået for transporten til og fra samvær. Er der mulighed for at dele udgifterne mellem forældrene?

Det er som udgangspunkt samværsforælderen, der sørger for afhentningen af barnet ved samværets begyndelse, og bopælsforælderen, der sørger for afhentningen af barnet i forbindelse med afslutningen af samværet. Hver forælder afholder udgifterne til den del af transporten, som den pågældende er ansvarlig for, herunder transporten af både barnet og eventuel ledsager.

Der kan være særlige omstændigheder i sagen, der medfører, at dette udgangspunkt efter en konkret vurdering må fraviges. Dette kan være tilfældet, hvis der er en meget stor forskel i forældrenes indkomster, hvis den ene af forældrene flytter, og flytningen gør transporten i forbindelse med samværet væsentligt mere besværlig eller bekostelig, hvis praktiske forhold gør det umuligt eller uforholdsmæssigt besværligt for den ene af forældrene. Se i øvrigt afsnit 6 i Vejledning om samvær.

Hvis I ikke kan blive enige, kan du søge statsforvaltningen om at træffe afgørelse om transporten i forbindelse med samværet.

http://www.familiestyrelsen.dk/samvaer/spoergsmaal-og-svar-om-samvaer/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-09 13:58

Har din mand ikke snakket med sønnens mor ....

I ovennævnte indlæg kan du jo læse om udgangspunktet for samværsforælderen.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 30-07-09 23:45

De snakker sådan nogenlunde sammen, men hun fatter bare slet ikke problemet og bryder konstant aftalerne vi laver med hende.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 03-08-09 14:13

Tak for svaret ans.