/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
katte der går på bil
Fra : karin42
Vist : 942 gange
100 point
Dato : 22-07-09 12:49

Da vi ikke ønsker at blive uvenner med naboen prøver vi at få et rigtig godt - og brugbar råd

hva' gør man ved en kat ( udover at kvæle den ) når naboen lukker den ud om natten , og den så vandrerop på vores bil og laver kæmpe poter .

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-07-09 13:02

kæmpe poter ligefrem...

Ja du kunne jo købe dig en carport og lukke din lorte bil inden så vi andre slipper på at se den.
Vil du også klage over det regner på din bil eller at vinden blæser ?

Eller hvad med at andre ser på din bil, det slider jo på lakken sådan noget.
Man burde klage burde man.

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 22-07-09 13:07

Jeg har hørt at det skulle hjælpe at sætte en tøjbamse af en vis størrelse på bilen.. Katten skulle så tro at bilen er bamsens teritorie. Om det passer ved jeg ikke, da jeg ikke har prøvet.
Ellers har jeg haft god effekt med dette her.http://www.p-lindberg.dk/Katalog/Hjem%20og%20fritid.aspx?GroupID=35&ArticleID=37191
Det kan købes i nogle dyrehandler også. Det kan jo puttes i en lille skål, eller anden beholder og stilles på taget, kølerhjelm og evt bagklap. Jeg har godt nok ikke prøvet det på en bil, men på et bord som mine katte syntes der var skønt at ligge på, men ikke efter jeg satte det i et par små skåle. Og lige et lille tip til det. Det er sådan noget geléagtigt noget, og når det tørrer ud kan man lige dryppe lidt vand på det, så virker det igen. Men det skal dog fornyes indimellem, når "duften" bliver for svag..

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 22-07-09 13:07

Citat
Da vi ikke ønsker at blive uvenner med naboen prøver vi at få et rigtig godt - og brugbar råd

Vasker sporene af og holder bøtte

Det var den nemme udgave...for naboen og katten.
Katten skader ikke bilen, kun hvis den sætter af fordi den bliver forskrækket når man vil jage den ned, kan den komme til at ridse lakken.

Eller må I konfrontere naboen, og forklare at katten er et problem, og at I ikke vil ha' den på jeres grund.

Nogen anbringer en bamse eller en dukke på hjelmen af bilen, det skulle efter sigende ha' den virkning, at katten ikke ville finde bilen interessant fordi pladsen er optaget.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 22-07-09 13:10

Tak for svaret dova.
det skal prøves.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 22-07-09 13:12

Til scootergrisen er bare at sige - Tak for dit pæne ordbrug - det er da ikke misundelse du lider af vel ? ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-07-09 13:25

- VespaSvinet er en løsgående hjerneblødning Karin, glem ham...

Kommentar
Fra : slander

Dato : 22-07-09 13:25

Jeg løste problemet med min nabos katte, en spand vand en dag de ikke så mig komme.

Siden da har de slet ikke været på min grund..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-07-09 13:28

Citat
VespaSvinet er en løsgående hjerneblødning

Ellers noget nyt

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-07-09 13:30

- næ, ikke umiddelbart...

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 22-07-09 14:14

Tak for alle svar - vi må jo prøve os frem