/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Langsom til at åbne sider
Fra : ara
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 16-07-09 19:23

Hej.

Jeg har lige skiftet til Profiber. Har kørt en test hvor den ligger på 12 mbit, så det skulle være iorden.
Men når jeg åbner hjemmesider tager den meget lang tid om at åbne dem.

Når jeg kobler min TDC på er der ingen problemer.

Hvad kan dette skyldes?

mvh

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 16-07-09 19:38

det kan kun skyldes at din TDC forbindelse er meget bedre.

per

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-09 19:58

Profiber.....

Vel IGEN en af de små skuffeselskaber der slår et stort brød op men ender med krummer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 20:03

Citat
Vel IGEN en af de små skuffeselskaber der slår et stort brød op men ender med krummer

Læs og lær

http://www.profiber.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 20:08

Citat
I øjeblikket har vi driftsforstyrrelser p.g.a problemer med hastigheden i vores interne systemer. Dette forårsager derfor længere aktiveringstider for Profiber.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-07-09 20:30

Det har ikke noget med aktiveringstider at gøre. Dette er fra du får sat boksen op til du reelt kan komme på nettet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-07-09 20:42

Jeg synes det lyder som om du enten skal skifte det selskab ud og så bruge TDC i fremtiden. Eller find et selskab som holder hvad de lover.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-07-09 21:51

Hastigheden er jo over 10 mbit som de lover. Så det er vel ok.
Det er bare mærkeligt at siderne loades langsomt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 22:01

LANGSOMT er jo et vidt begreb....

Hvis det ikke er hastigheden er der jo kun din browser og evt. sikkerhedsprogrammer tilbage...

Og dem kan profiber jo ikke gøre for

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-07-09 22:40

Det siger jeg jo heller ikke.

Jeg spørger bare til hvad problemet evt. kan være.

Det kører bare hurtigere når TDC er på maskinen, selvom det er 5 mbit,
og profiber er 10 mbit.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 16-07-09 23:02

Citat
Men når jeg åbner hjemmesider tager den meget lang tid om at åbne dem.

OG hvad skulle du hente NED_for at kunne KLARE den LANGSOMME forbindelse..

SIKKERT lort der følger med UDBYDER.

Du må have installeret 1 eller andet.

=

UD MED DET IGEN.

Ellers ind på TELENÆVNET/ ? og brok dig, du er IKKE DEN ENESTE.

lÆR AT nærlæse __

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 16-07-09 23:10

Citat
Det er bare mærkeligt at siderne loades langsomt?

hvorfor///DE SKAL KUN OMKRING TDC =
og videre til et andet teleselskab = DIT
og det kan til tider koste mange BITS/ undervejs
da TDC helt sikkert LIGE skal GODKENDE din udbyder/ osv..
for RESTANCER OG GLEMTE REGNINGER

Tror det er en OMMER.. MEN ? klag din sag.

Forbrugernævnet har lige udgivet en Rapport
OM DE VÆRSTE net_udbydere,

MEN WHAT 96, hvis man bare*** tager det billigste UDEN
overhovedet, sætte sig IND i deres_ POLITIK for IP_ tjenester
SÅ FORTJENER MAN SGU lortet_

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 16-07-09 23:13

hvor meget kunne du egentligt spare ??

50.- PR MÅNED

Fandme BILLIGT for et ustabilt/ intet net..

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-07-09 08:41

Kunne ikke spare noget, men har købt en pakke med internet/telefoni/tv.

Det kan da ikke passe at alt skal igennem TDC som du beskriver??????

Har du et link til forbrugernævnets rapport?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 12:49

Citat
Det kan da ikke passe at alt skal igennem TDC som du beskriver??????

Glem bare det ævl

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-07-09 00:48

Det kan være du har ebn hurtig forbindelse til udbyderen. Men han har åbenbart kun en for lille forbindelse ud til ryggraden i det store internet, og i er mange, som skal dele den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-07-09 10:55

Blot fordi du har en hurtig forbindelse, er det ikke ensbetydende med at du får fuld hastighed.
Der er mange faktorer der spiller ind.
Du kan jo heller ikke køre med en jaguar med klampen i bund på en hullet markvej!
Den høje hastighed kan kun opnås, hvis forholdene tillader det fra punkt A til punkt B. Men da du ikke er alene på internettet, men må dele det med alle os andre, så må du også acceptere, at det kan snegle sig af sted en gang imellem.
Uanset om man taler om lokal netværk (intranet) eller om det globale netværk (internet), så er det altid det svageste punkt på nettet der sætter hastigheden; nøjagtig som at køre på en trafikeret vejstrækning med vejarbejde under vejs.
Prøv også at lægge mærke til, på hvilket tidspunkt af dagen, at det er det køre langsomt.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-07-09 10:55

Det lyder bare mærkeligt når nu jeg har ca 12 mbit og skulle have 10 mbit.
Så skulle det vel være iorden.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-07-09 10:57

Jeg har testet hastigheden ca 10 gange nu, på forskellige tider af dagen. Den er aldrig kommet under 12 mbit.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-09 18:08

Når du sender en anmodning om at se en bestemt hjemmeside, så kan forbindelsen sagtens have været langt omkring. Det afhænger af den trafik der er på internettet. Er trafikken tæt vælger den måske en anden vej, og kan for den sags skyld godt have været det halve af jorden rundt, inden du får resultatet på din skærm.

Når du laver en hastighedstest, så er det oftest hos egen udbyder, og her vil den i reglen gå direkte til serveren, og viser kun det du kan opnå af hastighed.

Selv om du har en høj hastighedsforbindelse, så er du også afhængig af alle de andre forbindelser du skal ind over, ude på det globale net. Her er det ikke sikkert at der er så meget båndbredde til din disposition, at du kan udnytte den høje hastighed.

Det globale internet består groft set af en masse routere som er koblet sammen i et kæmpe netværk. Forbindelserne imellem de forskellige routere er af forskellig beskaffenhed, symbolsk set af tykke og tynde kabler, og måske kan ikke alle køre lige hurtigt.

Netværket kan du sammenligne med et stykke kyllingenet, hvor du udvælger to masker, et stykke fra hinanden. Du skal nu følge tråden fra den ene maske til den anden. Som du sikkert kan se, så er der mange veje til den anden maske, så adgangsvejene er mange.
Det samme gælder det globale internet, hvor signalet ikke vælger den nærmeste vej,men den vej hvor der er mest plads til trafikken.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 19-07-09 12:46

Tak for svaret severino.
Så forstår jeg det bedre.