/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
The long walk
Fra : lham
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 15-07-09 18:24

Er der lavet film med udgangspunkt i bogen The long Walk af Richard Bachman ( Stephen King )
1979.
Kan jo også havefået en anden titel.
Tema 100 drenge melder sig til at gå til kun en fortsat går . Overholder man ikke visse regler undervejs bliver man skudt efter 4. advarsel af soldater på medfølgende lastbil. 1 vinder 99 skudt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-07-09 18:29
Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-09 18:41

For 1½ år siden var den ikke filmatiseret, men på instruktørens "ønskeliste" over Kingromaner han gerne ville lave som film

Det kan læses i artiklen her, hvor det også står at planerne ligger ude i fremtiden

http://www.rottentomatoes.com/m/mist/news/1689450/frank_darabont_and_stephen_king_reteam_for_long_walk

piaskov....helt ramt ved siden af med det link

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-07-09 19:35

Citat
piaskov....helt ramt ved siden af med det link

Øv ja det opdagede jeg.
Undskyld.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-09 21:36

Hmm, hvilket filmselskab ville i dag lave en sådan film uden at der kommer kraftig kritik ?

Kommer selvklart an på drengenes alder, jo yngre desto værre.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 16-07-09 06:24

Tak for svaret dova.
ærgeligt med ventetiden-psykologisk interresandt bog , må håbe filmen kan holde sig til det uden for meget "tju-bang"