/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Suzuki Splash, andres erfaring
Fra : davidski
Vist : 4847 gange
20 point
Dato : 12-07-09 19:25

Hej Alle

Jeg har købt en Suzuki Splash 1,0 gls som ny, men har et problem som jeg ville hører om andre også har.
For det første så har den et problem at det knirker fra handskerummet ved ujævne veje og acceleration mellem 60-70km/t. Det er en lille ting, men jeg bliver drevet til vanvid af mislyde

Det der er værst, er at når jeg kobler ind og ud, især i de lave gear, er der en metalisk lyd som noget metal der banker sammen og rasler.

Er der andre med en suzuki Splash som har samme problem eller ikke har samme problem?

Grunden til jeg spørger er at de på værkstedet siger at det ikke er en unormal ting, selvom deres egen demobil ikke gør det i nær samme udstrækning. (der kan man kun høre en lille lyd af et gearskifte).

Håber der er nogle suzuki Splash ejere der vil dele deres erfaring

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 19:33

"Splash"......

Må være totalskadet med det navn

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-07-09 20:20

mislyde,...
har du nogensinde kørt i en lydløs bil,..
"mislyde" aftager med prisen,..
ellers må du selv rep. dem

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-09 21:19

De to foregående svar,er virkelig til at få forstand af.
Og mit er nok ikke bedre:
Citat
For det første så har den et problem at det knirker fra For det første så har den et problem at det knirker fra handskerummet ved ujævne veje og acceleration ved ujævne veje og acceleration

Tøm handskerummet for tomme ølflasker.
Okay,lidt mere seriøst:Det kunne lyde som udrykkerleje i kobling,eller bløde motorophæng.
Men da det er en ny bil,er det nok ikke sandsynlig.
Tal med importøren,hvis værkstedet ikke vil høre efter.
Nu kender jeg ikke Splash`en.Men min søn har en Swift,der kører perfekt.Så jeg tror ikke det er en generel Suzuki problem.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 12-07-09 22:42

Min kones bil er en Splash, som jeg også kører lidt i en gang imellem.
De lyde som du nævner oplever vi ikke. Hvis lyden fra hanskerummet ikke er ekstrem høj, kan du nok i forvente en total lydløs bil i den prisklasse; hvorimod den anden lyd når du kobler til/ud lyder mere som en fejl du ikke skal finde dig i.
Koblingen i Splashen er meget kontant, men metalisk støj skal ikke forekomme.
Du har jo stadig garanti på den, så lad dig ikke spise af med "en sludder for en sladder" hos værkstedet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 03:23

Jeg læste ellers en gang at de fleste bilejere bliver lettet når de finder ud af at de mærkelige lyde kun kommmer fra..............ja, handskerummet.

Vibrationer kan opstå i enhver bil ved en bestemt hastighed indenfor en margen af ganske få km/t, lige fra 20 og op til ???. Jeg kørte i en halvstor Toyota for 25 år siden, den fik rystelser mellem 140 og 150..........og jeg ved godt at jeg kørte for stærkt.
Lige den vibration ved den hastighed som Du oplever samt på ujævne veje påvirker nok en ikke helt optimal konstruktion ved handskerummet som får dele til at bevæge sig og dermed knirke, men det er ikke nødvendigvis en fejl.

Hvis Du omtaler samtlige lyde på een gang for værkstedet ryster de nok på hovedet, men det med gearskiftet kan jo let bevises ved at mekanikeren enten kører en tur eller smækker den op på rullerne i værkstedet

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 13-07-09 04:31

LuffeA
Citat
Jeg læste ellers en gang at de fleste bilejere bliver lettet

Det er også mit indtryk , men mest tegnebogen det går ud over.

Med hensyn til støjen , tror jeg det er mellemgasfordeleren.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-07-09 12:16

Vi har vores tredie Suzuki. Først en Wagon, så en Ignis og nu en Liana. Gearskiftet har altid "sagt noget", ved gearskift, men ikke som du beskriver det. Der forekom knirkelyde på Wagon, på instrumentbrættet - navnlig i frostvejr, men vi har ikke haft andreknirkelyde på de to andre. Du skal være MEGET OBS på det med gearet, da det blev en alvorlig rep. på nogle Wagonmodeller. Det var skruerne i endedækslet der løsnede sig, og pludselig "røg gearkassen". Problemet blev efterfølgende løst ved, at skruerne blev limet i, så de ikke kunne løsne sig.

Kommentar
Fra : davidski

Dato : 15-07-09 15:51

Hej Igen

Jeg er godt klar over at det er en bil i den billige ende, men alligevel så er det da ærgeligt når man får en ny bil at den så ikke lever op til forventningen.

Det med handskerummet er en mindre ting. Det jeg er mere nærvøs over er lyden fra Koblingen. For alt i alt så må en sådan lyd være lig med en større slitage af, hvad end det nu er som er problemet, og i sidste ende betyde at noget går i stykker.

Der hvor mit problem ligger er at de, ifølge værkstedet, hos suzuki importøren påstår at lyden er normal, og at de ikke ved hvad de skal gøre. Men Jeg mener bare ikke det kan være rigtigt at de kan slippe så let.