/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Rosen Westerland.
Fra : Dieter
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 12-07-09 17:27

Jewg plantede sidste år 1 stykke af denne sort. Den blomstrede flot i Maj / juni måned.
Efter at ahve skåret alle visne blomsterknopper ag, kan jeg ikke se flere m´nye knopper.
Er den ikke remonterende , eller hvad kan årsagen ellers være.
Har gødet planten med rosengødning i Juni måned

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 20:36

http://images.google.com/images?hl=da&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&rlz=1I7GFRC&q=westerland+rose&lr=lang_da&um=1&ie=UTF-8&ei=KjFaSrakKZSD-QbVyJHuAQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4
Det er lidt svært at finde ud af , men det jeg kan læse mig frem til er at det er en slyngrose ??
Så skulle den gerne blomstre helt frem til oktober
Men prøv at se det link jeg har lagt ind ....der er bare mange.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-09 21:12

Min far har mange roser.... der plejer at være blomster fra tidligt forår til langt hen på efteråret/vinteren

Meeeen i år, blomstrede alle roser på én gang, sikke en skuffelsen, men min far er fuld af fortrøstning, og siger at der sikkert kommer flere lidt senere på året, det er vejret der har været helt tumpet i år

Da han er gammel gartner, vil jeg godt tro han har ret

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 13-07-09 17:28

Hej
jeg har talt med gartneriet hvor jeg har købt rosen.
Jeg skulle skære ikke bare de gamle knopper af, men hele knopgrenen !
Og så skulle jeg gøde nu - 2. gang.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 13-07-09 17:29

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-07-09 18:05

Citat
Jeg skulle skære ikke bare de gamle knopper af, men hele knopgrenen !

Det har min far altså ikke gjort ved sine roser