/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
katteadfærd
Fra : Nyx-x
Vist : 8741 gange
30 point
Dato : 11-07-09 21:00

Når katten har sidet og cyklet( der hvor de på skift synker deres kløer ud og ind), spundet, smyget sig op af en. Så sætter de lige tænderne i, lige napper en i kødet. Her den anden morgen vågnede jeg ret brat, da det var øjenbrynet.
Hvorfor er det lige de sætter tænderne i?
Ikke noget med at bide til, heldigvis.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-07-09 21:08

Det er en typisk katteadfærd, som nogle - ikke alle - katte har, når de vil vise at de elsker deres ejer, oversættes lidt i stil med at "knuse elske" på menneskemaner. Det kalder vi for KÆRLIGHEDSBID.
DIN KAT ER RIGTIG GLAD FOR DIG - VÆR DU GLAD FOR DET!
MVH Akle

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-09 21:15

Og så er der dominans i den adfærd. Sæt dig i respekt over for katten.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-07-09 21:49

NEJ - en der elsker sin kat, vil ikke drømme om at sætte sig i respekt overfor katten, - blot elske den til gengæld! En kat er trods alt sin egen og vil aldrig drømme om at lade sig kue på nogen måde.
MVH Akle

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-09 22:31

Hvordan pokker vil i så få den til dyrlæge uden den smider halvdelen af pelsen.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 11-07-09 23:12

Citat
Hvorfor er det lige de sætter tænderne i?

FOR AT SE/ C OM DU OGSÅ GAV KATTEMÆLK, ELLER DINE ØJNE
BARE VAR EN REFLEKS! katte er MØJHAMRENDE dumme.

Citat
Det kunne også være, at der sad ? noget på dit ? øje-låg = flue, /DUFT
som den i venlighed ville fjerne/ LEGE med

DET ER BARE mennesker der gerne vil være ?? LIDT KLOGERE.

SELV MIN KAT ? UDFORDRER MIG HVER ENESTE NAT/ DAG.
SELVOM JEG ALTID VINDER, med at få katten tila t sove OVER dynen.

TJA _____så vinder den trods ALT, da jeg er vågen og skal på / BAKKEN
men 'dyret' sover videre på en VARM SENG / DYNE...!!!

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 11-07-09 23:18

MEN vær glad for DEN KAT.
Den kan SGU lide dig-----

Eller stod den ikke og PUMPEDE dig.
Hvis den så OGSÅ begynder at SAVLE_ så har du SGU fundet en ÆGTE ? LOVE_CAT
Hvilket i sig selv kan gøre PISSE ONDT, efter bare 5 minutter, kan MAN jo ligne en knæ_skrab/
efter en tur på samme/ asfaltvej

Give katten BLÆK på poterne og nedsæt DEN_ som Tatovør.

Mjiauwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-09 22:18

hehe den elsker dig bare - som der bliver fortalt er det bare et kærlighedsnap

Accepteret svar
Fra : AnBi72

Modtaget 30 point
Dato : 13-07-09 07:50

Når katten ælter og spinder er det pacificerende adfærd, der betyder "Hvor har VI det dejligt - der er ingen grund til at prøve at dominere hinanden.
Hvis man ikke deltager og katten bider, betyder det "Vågn lige op makker - vi har en intim stund her"
Hvis man kæler katten og den så bider, betyder det "Så stopper vi her". At kæle med en kat kan nemlig nemt oversættes som dominerende adfærd. Det er altid overkatten der tager fat i undersåtterne og slikker dem, når de trænger til at blive sat på plads.
Hvis man vil have en sød og rar kat, er det derfor en god idé en gang imellem at tage den og kæle med den, når man selv har lyst, og ikke når den har lyst. Ellers får man sådan en kat der er møgsur når der kommer gæster, river børnene og ellers bare ligger under en sofa.

AB

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 25-07-09 22:05

Når man har to eller flere katte, ser man den adfærd indbyrdes. Nogengange er det dominans f.eks :"Flyt dig, jeg vil ligge der hvor du ligger nu". Men som ofte er det fordi katten vil have kontakt, enten med en artsfælde eller i de fleste tilfælde deres menneske. Du vil aldrig opleve at din kat gør sådan på et menneske den aldrig har mødt før. Jeg har 7 katte, de 4 er ægte, de 3 andre kom bare og ville bo hos mig. De to af mine katte gør næsten som din. Den ene går i lag med mit hår. Hvis jeg ligger ned, er det nemt for katten at "holde" mit hovede med forpoterne, og så slikke og nippe-uden at det gør ondt, men jeg skal ikke prøve at flytte hovedet, for så holder hun fast, imens hun spinder meget højt. Når jeg sidder op, må hun finde en stoleryg at stå på, og for at nå må hun jo stå på bagben, det ser utroligt sjovt ud, for hun har lidt svært ved at holde balancen på en spisestuestoleryg os så samtidig "ordne" mit hår-men vi nyder begge, på hver vores måde, den lille sceance. En anden kat jeg har, vil også have opmærksomhed, særligt når jeg kæler med de andre katte, eller "snakker" til mine høns! Så sætter katten sig lige på rumpen, og smækker sine forben om mit ene knæ, og lader som om den bider mig, samtidig med at den spinder. Når jeg så retter min opmærksomhed mod ham, sætter han sig igen på rumpen, med løftede forben og det betyder "jeg vil op og kæles med NU, så du glemmer de andre du taler med" Det er da også lidt sjovt. Vidste du forøvrigt at når man har øjenkontakt med sin kat og man blinker langsomt med øjenene flere gange, blinker katten ofte igen. Det betyder nemlig på katte sprog" Vi to er meget gode venner" Prøv selv. Hilsen malmin

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 25-07-09 23:51

Tak for svaret AnBi72.
Jeg vil være opmærksom på at kæle igen når den gør opmærksom på det.