/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Netkort...
Fra : refi
Vist : 827 gange
500 point
Dato : 10-07-09 18:04

Jeg skal bruge et trådløst netkort til en "ældre" bærbar...

Den har netkort, men ikke trådløst..

En bekendt har fået fibertilslutning og diverse bokse skulle følge med i aboet (trådløs router bl.a.)

Nogen gode "billige" forslag ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 18:05

PS..

Hvis det siger nogen noget er det PROFIBER fra NRGI....

http://www.profiber.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-09 18:13

Hvilke standarder skal dit netkort understøtte ? Eller hvilke signaler sender routeren ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 18:24

Det var da et godt spørgsmål Hvor skulle jeg vide det fra

Det er denne router....

http://www.profiber.dk/media/pdf_filer/vejledning_-_sikkerhed_-_traadloes_router_og_netvaerk.pdf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 18:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 18:32

Citat
Hvilke standarder skal dit netkort understøtte

Hvis det er kortet i maskinen du tænker på, så er det et alm. 10/100

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 10-07-09 18:34

Hvordan skal netkortet tilsluttes computeren ? Er den så gammel at denne Level One kan bruges ? Den kan bruges sammen med Linksys RTP 300 router: http://www.compware.dk/default.asp?varespec=420861

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-09 18:35
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-09 18:36

Begge de foreslåede kan bruges med Linksys RTP 300 router

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 18:42

Citat
Linksys RTP 300 router

Jeg går så ud fra det er den router der bliver medleveret

Er den første ikke et "komplet nyt netkort" og USBen blot en "dongle" der modtager signalet ?????

Du kan godt se det ikke lige er netværk der er den stærke side

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-09 18:47

De er begge to komplette trådløse netkort, den første sættes ind i en spække i siden af ældre bærbare, og kun antenne delen rager udenfor, den anden sættes selvfølgelig i en usb port.
I vejledningen du viste (og som jeg havde læst) står der noget om Linksys RTP 300, derfra min "viden"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 18:59

OK - så begynder jeg at være med

Sagen er den at omtalte familie er 6 uger i USA/Canada - og selvfølgelig troppede profiber lige op i denne periode

De har nu gravet kabler ned og en tekniker kommer og installerer resten på huset....

Derfra er det så kundens problem....

Nu skulle jeg jo gerne dupere dem at det hele er "klart" når de kommer hjem

Jeg ofrer gerne sådan et netkort til DERES komputer (mener den har sådanne indstiksslot)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-09 19:04

Se lige efter, hvis du har computeren inden for rækkevidde, der kan være et "hak" havlvejs nede i stikket, det er der på min og så hedder porten noget andet, gæt hvem som har et ubrugeligt netkort liggende det er de lidt ældre bærbare som har et sådan stik som jeg ikke husker hvad hedder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 19:08

Notebooken er fra ca. 2003

Men jeg tjekker selvfølgelig lige hvilke muligheder der er....

Du har reddet min aften - nu ved jeg da HVAD jeg skal have fat i

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 19:09

Tak for svaret o.v.n..

Det løste min tvivl....

God Week-end

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-09 19:12

Citat
Det løste min tvivl....
står jeg så til tæsk hvis skidtet ikke virker sammen
God weekend til dig også (jeg har ferie nu så weekend og hverdag smelter sammen)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 19:18

Citat
står jeg så til tæsk hvis skidtet ikke virker sammen

Det er jeg slet ikke i tvivl det kommer til.....

Virke altså