/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Dårligt billede med HDMI!
Fra : Graupner
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 10-07-09 17:43

Hej Alle sammen,

Så kom mit nye TV endelig - Men jeg har selvfølgelig tilslutningsproblemer. Scart stikket leverer et lang bedre billede end HDMI tilslutningen, som jeg naturligvis helst vil benytte.

Mit system: En boks fra TDC, Hometerio, IPTV og et Ami Life 541.

Hvad jeg har forsøgt:

- genstarte hele sytemet

- gennemlæse brugsvejledningen

- prøve forskellige muligheder i opsætningen af boksen og tv'et.

Alt uden held.. Har været igang siden kl. 10 i formiddags og kunne virkelig godt bruge et råd nu!

På forhånd tak og god weekend,

Kenneth

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 17:52

Citat
Opløsning 1366 x 768

Du kan IKKE udnytte HDMI - det giver blot et par extra acceptable tilslutninger...

Fjernsynet er IKKE fullHD efter det jeg kan se - blot "såkaldt" HDready

Men er det overhovedet HDtv du modtager fra TDC

Jeg tror det ikke......

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 10-07-09 18:16

Åhh nej... Du har sikkert ret! Jeg aner ikke noget som helst om det...

Heller ikke om det er HDTV jeg modtager fra TDC - jeg ville bare gerne bruge min HDMI så jeg kunne få et godt billede.

Tror du jeg skal skyde en "hvid pil" efter det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 18:51

Jeg tror ikke du vil kunne opnå bedre billede - blot lidt "tyndere" kabler

PS...

HDtv er noget du betaler extra for - så gør du ikke det er det blot alm. signal du modtager.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-09 20:22

Du skal have digital TV fra TDC hvis du skal udnytte dit TV og evt. en digital boks fra TDC, uden harddisk koster den 39 kr. om måneden. Og så har billedet nok mere med signalet at gøre end med stikket.
Ring til TDC i morgen og hør om mulighederne.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 12-07-09 11:02

Rifi Troede faktisk at det var digital gennem min boks, men der kan man se.

granner01 Jeg har lige fået det indtaleret på min adresse! Og som sagt, troede jeg at min hometrio boks var digital. Bruger jo ikke antennestikket.

Kunne være at jeg skulle få en snak med TCD i morgen.

Tak for hjælpen alle sammen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-09 14:13

Jeg har da vist ingen steder påstået du ikke får digitalt TV

Du må IKKE sammenligne digitalt TV med HD....

Efter hvad jeg kan bedømme ud fra TDCs egne oplysninger ER det et digitalt signal du modtager - men IKKE i HD...

Hvordan TDC så redder sig ud af de kunder der stadig har et TV der kun modtager analogt, ved jeg ikke..... Men de kan måske slet ikke få Home Trio

Det er KUN folk med EGEN antenne der er tvunget til at købe en digitalboks (eller har et mpeg4 tv)får overhovedet at kunne se TV fra 1-11....

ALLE kabelselskaber og fællesantenner sender stadig analogt..... (de ændrer det digitale signal tilbage til analogt)