/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Føre sæder. beskitte
Fra : trixi95
Vist : 617 gange
112 point
Dato : 07-07-09 00:34

Hej.
Jeg har været så uheldig at spille noget ice tea på mine sæder i bilen (opel corsa 1,4 sport 2007) også er der en som har siddet med våde bukser i bilen, så der er kommet en plet!
hvordan kan man rense sådan noget af ?
ville være dejligt med rene sæder igen :)

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 07-07-09 07:12

Brug først en fugtig klud med opvaskemiddel. Tør efter med en våd klud til det ikke skummer mere. Læg evt. et viskestykke el. lign. over pletten, så det kan trække det overskydende væske op. Det plejer altid at virke.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-07-09 08:27

Kmmm! Mon ikke det er det samme som te på et gulvtæppe (uld)?
http://www.plet-rens.dk/cms/main.php?id=129

Citat
Te på gulvtæpper:
Fugt pletten med skum af opvaskemiddel. Brug 1 spsk. til 1 dl vand og pisk det til skum. Brug evt. en svamp. Tør efter med en klud vredet op i lunkent vand.
Er der stadig lidt farve tilbage, gnider du med en klud fugtet med lidt petroleum.
Pletter på et lyst uldtæppe med luv kan sjældent fjerne fuldstændigt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-07-09 08:34

Ups... tastaturirus der skulle stå Hmmm
Nå men en tæpperenser og Biotex kan åbentbart også bruges (i dette eksempel en stol)
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36556
og som der skrives... husk at imprener, ellers sætter snavs sig meget hurtigt, da du har fjernet stoffets naturlige modstand dygtighed.
Der nævnes også Metalinas rengøringsprodukter.
http://www.metalinas.dk/index.php?id=304&tt_products=972&backPID=304&cHash=c83ccada2f
og/eller der findes firmaer, som har specialiceret sig i rengøring af biler, måske værd at overveje, hvis du ikke selv har mod på at prøve.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-07-09 08:37
Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 07-07-09 09:54

chillit BANG...

og snavset er væk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 14:42

Nemlig du...Ned i Aldi og køb en spray med textilrens.
DET VIRKER BARE