/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænd audio på dvd
Fra : janik
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 05-07-09 15:41

Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori :)
Jeg har købt en lydbog til at høre i bilen på vej til ferie
men den er i mp3 og det har jeg ikke.
Jeg har fået lavet dem om til alm audio filer men så
fyldet de mange cdèr.
Kan jeg brænd dem ned på en dvd og høre dem
på en alm. cd afspiller og hvordan???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-07-09 15:54

Du kan ikke lave en "musik DVD" som kan afspilles i bilen,
hvis den ikke kan afspille mp3/wma og DVD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-07-09 16:01

Så skal du bare brænde den over på flere cder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-09 16:12

Nej - en CD afspiller kan ikke afspille DVD........................

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-09 18:28

Hvilke formater kunne du ønske dig ? Læs om WinFF den har en funktion som hedder WAV for CD, det er sikkert noget du kan bruge, ellers er der mange andre muligheder, bare fortæl hvilken format din bil afspiller kan håndtere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-09 18:29

Læs om WinFF her: http://winff.org/html_new/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-07-09 18:44

Er man nysgerrig efter at vide, hvad Janik fandt ud af .

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-07-09 22:12

ja kan jeg godt forstå heller22 og har haft ferie og vender stærkt tilbage.
Jeg har fundet et program der kan brænde mp3 til dvd afspiller.
Så langt er jeg kommet men skriver så snart jeg ved mere.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-07-09 22:28

Godt at "se" fra dig Janik. Og vedr. en afspiller, der kan håndtere dvd-skiver med MP3-musik/tale. Så må den stå på en ny spillemaskine i bilen , men vil du høre det i stuen og har en dvd-afspiller, kan den helt sikker klare det

Mvh

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-07-09 22:33

heller22 ja flot ikke men giver ikke op altså:)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-07-09 22:37

Jow da, godt gået. Og man skal aldrig gi op .
Citat
der kan brænde mp3 til dvd afspiller
Du mener vel til dvd-skiver ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-07-09 22:48

Men bortset fra bilstereo mm. så er det absolut bedst, at høre en lydbog fra en MP3-player gennem hovedtelefoner. En lydbog kan for det meste være på en 1 GB MP3-er. Så hvis du benytter sådan en, kan du bare få en anden til at køre bilen, lukke øjnene og lytte .

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-07-09 22:50

heller22 jeg ville have det til at virke og hvis nogen siger at jeg ikke kan
bliver jeg ved og skriver her når jeg finder ud af hvordan.
For det skal kunne lade sig gøre:)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-07-09 22:56

Det forstår jeg godt. Og det med MP3-afspilleren var bare en strøtanke . Forresten, på mange nyere bilstereoer kan der tilsluttes extra udstyr, bl.a. MP3-ere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-09 05:23

Du kan da så'n set bruge alle/de fleste brænder programmer til at brænde mp3 over på en DVD

Det er jo bare ikke sikkert at du kan bruge den i bilen.

Denne kan f.eks. bruges, og er gratis...
http://www.filehippo.com/download_cdburnerxp/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 20:17

Det er nemlig korrekt Klaudi, spørger må finde et andet medie til musikken, den med at få den over på en DVD duer ikke, kan ikke afspilles af de fleste afspillere, kun på computeren

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-07-09 20:55

MP3-musik/tale-filer på dvd-skiver kan da afspilles på de fleste dvd-maskiner , men det hjælper jo heller ikke Janik .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 23-07-09 00:41

Citat
jeg ville have det til at virke og hvis nogen siger at jeg ikke kan
bliver jeg ved og skriver her når jeg finder ud af hvordan.
For det skal kunne lade sig gøre:)
Sådan som du vil have det til at virke, KAN altså ikke lade gøre, om du så prøver til Pinse i år 2012. Du har . Så spar dog besværet, indse nederlaget og anskaf en ny spilledåse til din bil

vh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 19:10

Hej janik.

Har du fået det til at virke ? Vi vil meget gerne se en tilbagemelding .

Mvh