/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Billigste 2mb forb Juli 2009
Fra : allansanden
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 02-07-09 11:55

Hvilke selskaber har PT. de billigste 2mbit forbindelser? Upload hastigheden skal være minimun 300 og etellerandet.

Venlig hilsen og husk at nyde sommeren!

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 110 point
Dato : 02-07-09 11:59
Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-07-09 12:29

FullRate er sikkert ikke brugbart, da de har begrænset dækningsområde.
Vi ved jo heller ikke hvor Allansanden skal bruge denne forbindelse, så det er jo et spørgsmål hvilken muligheder han har i det område han bor i/skal bruge det!
Så det er dit brugerområde der gør en forskel.

Men hvis ferik vil leje dig et værelse, så kan det jo sagtens være FullRate der er sagen!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-07-09 13:00

dette ? er som mange
MANGELFULDE OPLYSNINGER
jeh har en ven der lige har fået Skyline op at køre
det kører perfekt

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 02-07-09 14:04
Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-07-09 14:20

OK OK OK
Men stadig er det jo et spørgsmål om hvilken muligheder som Allansanden kan bruge, på det sted hvor han har behovet.
Han kan jo ikke bruge jeres fortrukne lokal udbydere, hvis de ikke dækker der hvor han bor!

Så ALLAN hvor i verdenen bor du og hvilken muligheder har du, skal det være fastnet eller mobilt? ??????????

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-07-09 14:29

skyline er sagen. har lige fået det installeret. 1mb + 512 i opload til 0 kr om måneden de første 6 mdr. og derefter 112 kr om måneden. linien fåes op til 5 mb, og en 2 mb linie koster så vidt jeg husker 122 kr om måneden. og hastigheden holder hvad den lover i modsætning til de fleste andre.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-07-09 14:31

ups. det var 132 om måneden for en 2 mb linie. men stadig de første 6 måneder med 112 kr i rabat. du betaler altså kun 20 kr om måneden i et halvt år. det er sgu da billigt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-07-09 15:45

Jamen hvor stor udbreddelse har skyline så, kan de fås der hvor allan bor, for ellers er det jo ikke meget bevendt!

Kommentar
Fra : allansanden

Dato : 05-07-09 16:02

Tak for forelõbige svar Jeg har ikke skrevet hvor jeg bor for jeg tänkte at traaden kunne give et generelt billede som andre ogsaa kan faa gläde af og selv tjekke om selskaberne har däkning i deres omraade. Jeg bor selv i aalborg Venlig hilsen!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-07-09 10:54

Jeg kunne forslå et mobilt bredbånd, som jo kan tages med på ferie.
Men her er der også forskel på de forskellige udbyderes dækning.
Her er TDC og deres søsterselskaber, den bedste dækning på landsplan.
Herefter er det Sonofon med deres underselskaber som er rimligt godt dækket ind.
3's netværk er nok noget af de ringeste, da de har satset på de store byer, og har dårlig dækning på landet og feriesteder. Det er da nok også derfor de er det billigere.

Jeg har både TDC og 3's mobile bredbånd.
3 har en mast 600 meter fra hvor jeg bor, og har dårligt sinal indendørs, så hvis jeg ikke er i et vindue, som vender mod masten, så er der lidt signal på imellem udfaldene.
Men min TDC køre fint fra same position.

Kommentar
Fra : allansanden

Dato : 07-07-09 14:14

skyline virker umiddelbart billige. 2mbit plus 512 op koster 132md. Fullrate koster 169 for det samme. Tvivler pä det bliver mobilt da flere computere skal vaere paa samtidigt og jeg leder jo ogsaa efter den billigste 2mbit loesning!! Er lidt i tvivl om skyline er en eller anden form for traadloes loesning. Maaske det vil sige at hvis der er flere brugere i omraadet, vil det ikke laengere vaere 2mbit. Telia har godt nok en mobil forbindelse paa 1 mbit til 99kr md. Det er da billigt, men det er for lidt hvis vi for eksempel skal vaere flere paa skype og en maaske downloader lidt samtidigt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-07-09 15:56

Hvis der skal være flere på nettet, på samme tid, så kan det godt komme til at knibe, alt efter hvad type trafik der skal køre.
Hvis det kun er mail, og lidt søgning på hjemmesider, så er trafiktiden ret kort, og det vil være til at leve med.
Hvis der skal downloades store filer, og det gøres fra flere maskiner, så kan der nemt opstå trafikpropper.

Valg af operatør, skal naturligvis være med hensyn til, om de operere i dit område.

Mit mobile bredbånd hos "3", sker via en mobilmodtager med indbygget 4 por switch og et wlan med plads til 27 trådløse maskiner. - Det koster godt nok ca. 300 kr/md, men så er der også 7,2 Mb download og omkring 500 kb upload, når dækningen er god.

Kommentar
Fra : allansanden

Dato : 08-07-09 12:52

smart med traadloest wlan men, 300kr er langt over hvad jeg har lyst til at betale. I dag har vi 2mb gennem stofa og det koerer fint til vores behov. Det koster 149,- plus 48,- til kabeltv som man desvaerre er tvunget til ogsaa at koebe hos dem for at faa internet. Dvs 200,- og jeg synes bare det maa vaere til at finde en tilsvarende hastighed til en billigere penge. Skyline er godt nok traadloest over antenne saa jeg vil lige checke rundt paa nettet og se hvad folk mener om det - Om hastigheden ryger meget ned hvis mange er paa deres net i lokalomraadet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-09 20:00

Det mobile bredbånd kan jo også købes billigere, hvis du vil nøjes med 1 Mb.
Men hvis du kun skal bruge det hjemme, så forstår jeg godt, at du vil have det til den laveste pris.
Men skal du, eller har du tanker om, at have en bærebar med på ferie, i sommerhus eller i en camputter, så er det måske værd at overveje den mobile løsning.

Godkendelse af svar
Fra : allansanden

Dato : 17-07-09 13:39

Tak for svaret ferik. Jeg har endnu ikke fundet billigere løsning Jeg er ikke helt sikker hvor meget båndbredde man reelt får da det kører trådløst. Det kan være jeg vælger dette, men jeg har et par måneder til at bestemme mig, da Teliastofa har de værste bondefangerregler for opsigelse.

Kommentar
Fra : allansanden

Dato : 07-09-09 11:50

Jeg vil lige fortælle at Skyline har været her for at indstallere, men ikke kunne fange tilstrækkeligt signal fra senderne pga for mange bakker og bygninger imellem mig og dem, men de vender tilbage senere når de får sat sendere op i aalborg by. Nu kan det være jeg hopper på Fullrate indtil da. Jeg bor i Aalborg centrum men mange andre steder i nærheden kan man godt fange signal og De kommer også med en ny generation af modtagestationer som kan stå i vinduet så man ikke behøver udvendig antenne

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-09-09 13:50

jeg kender vist omkring 20 der kører
SKYLINE
i modsætning til andre, holder de den hastighed de lover
de har jo antenner på mobiltelefon masterne