/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
via mobil til pc og net
Fra : love4all
Vist : 1369 gange
31 point
Dato : 29-06-09 21:11

Hvordan kommer jeg på nettet via min mobiltelefon, som så skal forbindes med bærbarcomputer og så på net ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-09 22:09

Ved at ringe op til en udbyder

Prisen taler vi ikke om, men du kan næsten tage en Taxa til netstedet for udgiften.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-09 07:55

Den metode er vist helt yt efter at trådløs opkobling via usb er væltet frem.

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 30-06-09 08:40

Det er muligt, det er yt, men skal nu gøre forsøget alligevel. Så ville være dejligt med en brugsanvisning til hvordan, og ikke om det er dyrt, og det er yt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-09 10:58

Citat
Så ville være dejligt med en brugsanvisning til hvordan

Tja....

56k modem i din komputer (det har du vel)
Ringe op til en udbyder (der er mange) (nummeret får du af den udbyder du tilmelder dig)

Så er du på nettet via mobilen

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 30-06-09 16:11

Som jeg skriver i mit spørgsmål skal jeg på nettet med bærbar computer VIAmobil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-09 17:35

Ja...

Det var også det jeg svarede på

Du kan IKKE komme på nettet uden en udbyder - dit mobilselskab kunne være en mulighed

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-07-09 06:57

Sådanne tjenester vil efterhånden blive nedlagt hos mobilselskaberne, da de går over til det mobile bredbånd.
Før i tiden havde man et specielt seriel-kabel, mellem PC og mobiltelefonen, hvor man så kaldte serveren op fra telefonen og fik forbindelsen til nettet, som så kunne surfes på, med den tilsluttede PC.
Hastigheden var ringe, og det kostede en bondegård med malkekøer og malkeskammel, at bruge en sådan forbindelse. Mobilnettet var ikke gearet til hurtig dataoverførsel, og det krævede da også et tillæg til mobilaftalen.

I dag hvor mobilnettet er moderniseret, er man gået over til særlige dataløsninger i form af mobilt bredbånd, hvor man tilslutte en lille mobilenhed med modem, til USB porten.
Når der er strøm på den, opretter den selv forbindelsen til en internetserver. Med det SIM-kort kan man ikke bruge den som normal mobiltelefon. Kortets nummer bestemmer hvad der skal ske på centralen. Når kortet registreres, vil det automatisk blive re-directet til internetserveren. Selv om SIM-kortet har fået tildelt et mobil nummer, kan det heller ikke kaldes op. Dog tillader det, at der kan sendes og modtages SMS, og det er da også her at mobilnumret får sin betydning. Sådan er det med den som jeg har hos TDC. Men den som jeg har hos "3", er jeg ikke helt sikker, da jeg bruger den i forbindelse med en trådløs mobil router; et såkaldt mobilt netværk.
Problemet med G3-nettet er, at dækningen er dårligere og langt mere følsom over for "skygger" og giver derfor hurtigere udfald. Her er TDC dog bedst dækket ind, og har det bedste signal.
Problemet med G3 nettet er, at det kræver en langt større mastetæthed end 900/1800 nettet.