/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Internet Explore
Fra : sdam
Vist : 1266 gange
500 point
Dato : 29-06-09 17:51

Dataløn & PBS

Vi kan ikke koble op, med vores kortlæsere, mod hhv. Multidata samt PBS.
Systemet kommer kort og godt og fortæller:
Internet Explorer kan ikke vise websiden.

Vi havde en tekniker - fra Multidata - koblet på vores computer online, og han havde aldrig været ude for noget lignende - han opgav til sidst.....

Hvad kan/skal jeg gøre for at få noget kvalificeret assistance/hjælp??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 29-06-09 17:54

Det lyder som om det er din firewall der blokerer

Det kan selvfølgelig også være andre sikkerhedsprogrammer på DIN maskine.... Så tjek lige dem alle....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-09 17:56

Citat
Vi havde en tekniker - fra Multidata - koblet på vores computer online, og han havde aldrig været ude for noget lignende - han opgav til sidst.....

Vi må jo gå ud fra han kan sit arbejde

Så det levner kun "gætterier" på Kandu....

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 29-06-09 18:40

teknikker som ikke kender windows , som jeg går ud fra firmaet bruger . uha det er ikke en teknikker men en sølle stakkel som får en stor hyre ! måske mere end jeg gør ,,,, Jeg kunne ikke lade være , for "" teknikker ano 2009 "" idag aner ikke en klap om MS . med mindre de har fulgt godt med på de seminar de har været på , for hvad er en teknikker ano 2009
--------------------------------------------------------------
okey men først er der lige et par spg.

hvilken system bruger i ? ( windows xp , vista , win7 , eller noget andet )
hvilken internet explorere bruger i ie6 , ie7 , ie8 eller noget andet ? )
hvis det er ie8 samt vista så kan der opstå problemmer eller win xp med ie8 ( har det fra en pålidlidlig kilde )

og tænk lige på hvilken anti virus system i køre hvis det er norton antivirus så kan den drille

kind regards
dos-man

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 29-06-09 19:03

har lige modtaget en mail fra technet fra US han skriver !!

Problemet er at RDP6.0 klienten åbenbart har nogle problemer med chiplæsere og RDP mapning.
Så snart man går tilbage til den gamle version 5 klient, så kan man fint mappe chiplæseren med på en RDP session - og herefter kan man så kører den SetWeb

så spg er nu hvilken klient bruger i ?

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 10-07-09 07:19

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : F-Gizmo

Dato : 23-07-10 14:36

Hej

Har samme problem, men endnu ikke fået løst det. Og samme historie fra PBS, som rodede i rigtig lang tid og gav op.......

oplysninger om konfiguration:

windows 7 i3
ie 8
norton internet security 2010

PBS havde en teori om, at fordi Google Chrome havde været installeret, kunne den have forårsaget dette!!!???? Chrome er p.t. afinstalleret men om der resterer noget i registreringsdatabasen er jeg ikke helt sikker på.