/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Genert, og forelsket..
Fra : bloppy29
Vist : 688 gange
20 point
Dato : 23-06-09 22:57

Hej jeg er e dreng på 14, jge snakker rimeligt meget med den her pige som jeg virkeligt godt kan lide.
Vi har ikke værest sammen så meget fordi jeg er meget genert, og derfor er jer nærmest "bange" for at møde hendes familie.
Hun kan også lide mig, men hun syntes ikke så meget om at jeg er så genert..

Har i nogle råd till hvordan man kan bearbejde "generthed",.. eller nået i den reting?

PS: er ny her inde

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-06-09 23:24

Drik dig fuld .

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 23-06-09 23:29

Hej

Kan du ikke bare besøge hende som ven, familien behøver da ikke vide om i er kærester eller ej de første gange i besøger hinanden, Du kunne jo besøge hende og se en film og spise lidt chips og drikke cola.

Held og lykke

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-06-09 02:04

Herregud.

Der er altså stor forskel på at være forelsket og så vældigt godt kunne lide nogen.

Accepteret svar
Fra : Krummen

Modtaget 20 point
Dato : 24-06-09 04:41

Nu må du tage dig sammen Luffe. Du er blevet et gammel ævl at høre på en dreng på 14 år slynger ikke om sig med store ord og armbevægelser og udtrykket: "som jeg virkeligt godt kan lide" kan sagtens dække over, at han er smaskhamrende forelsket. Og Almiak du tier bare stille med dit bavl.

Bloppy....Du kan ikke gøre så meget ved din generthed, som i den sammenhæng er ganske almindeligt, andet end at øve dig i at omgås pigerne og deres familier. Du skal altså netop gøre det du ikke "tør".

Nap den berømte dybe indånding og tag imod hendes tilbud om at møde hendes familie. Du vil, når det er overstået, opleve en befriende følelse af, at det faktisk ikke var så slemt.

De næste gange vil du langsomt opleve, at du bliver fortrolig med disse besøg, og samtidig lærer hendes familie dig at kende....forhåbentlig som en sød og rar dreng, som de godt "tør" lade deres datter komme sammen med - En fornuftig ung mand, som de har tillid til. Du skal ikke vride din hjerne med at sige smarte bemærkninger, for det går ikke godt alligevel og lyder dumt og for guds skyld, lad være at bande og bruge grove udtryk. Svar på det de spørger dig om med lidt mere end enstavelsesord - altså ikke noget med JA NEJ JA NEJ og hvis du fornemmer at det er passende, så spørg lidt tilbage.

Good luck Bloppy....Gå til den og få det første besøg overstået, så skal du bare se, det skal nok gå. Det er jo gået godt de sidste 200.000 år for andre end dig

Kommentar
Fra : Aflivet

Dato : 24-06-09 07:52

Hej Blobby!

Du skal ikke tage dig af at du er genert. Det er der mange piger, som godt kan lide,
og mange forældre syntes også det er rart, at deres datter ikke kommer sammen med en Karl Smart.

Men hvorfor spørger du her?

I et forum, hvor medlemmerne er fra 50 år og opefter.

Hvad med at spørge et mere ungdommeligt sted?

Nåh, ja - man kan jo godt være ungdommelig, selv om man er 80 år, det er ikke det.

Aflivet

Godkendelse af svar
Fra : bloppy29

Dato : 24-06-09 08:13

Tak for svaret Krummen.

Kommentar
Fra : Aflivet

Dato : 24-06-09 08:52

Du skal nok klare den Bloppy !

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-06-09 11:24

Det var så lidt Bloppy. Dejlig tid du går i møde