/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HD forsvinder ved opstart
Fra : HrFriborg
Vist : 330 gange
75 point
Dato : 17-06-09 21:21

Perodisk forsvinder min ene hd (ikke C:) ud af tre hd´er.

Jeg skal først fjerne den under enhedshåndtering og så søge efter ny hardware.

Nogen som har en idé ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-09 21:26

Er det fysisk drev eller en partion, som forsvinder?
Har du set efter, om kablerne til harddiskene sidder korrekt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-09 21:28

Er MAster / SLave / Cable Select sat rigtigt på de to ekstra harddiske.

Kommentar
Fra : HrFriborg

Dato : 17-06-09 21:55

Den har virket fint førhen. Det er ikke en partition. Kablerne skulle sidde rigtigt. Men den finder også hd´en hver gang jeg søger. I enhedshå. er der en gul trekant hver gang.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 17-06-09 21:57

Citat
Perodisk forsvinder min ene hd (ikke C:) ud af tre hd´er

VED OPSTART ELLER
+
Fordelt på ? hvor mange HUBS

Har du KUN 2, der deles gennem et stik, får du problemer.

Hvor LILLE er dine diske,/ ata- sata- ide
ELLER BARE EN SIMPEL USB.

Er det en usb, skal du ikke forlange at din PC, opbevare disse info,
længere end til næste opstart.

Ellers mere info:
om dit system,
ikke alt kan fanges og gemmes, på engang - af din PC, medmindre der til tider skal (modificeres)
lidt på din PC.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 17-06-09 21:59

Citat
I enhedshå. er der en gul trekant hver gang.

Og HVAD står der, DER, hvis man kunne få det oplyst, VAR DET SIKKERT TIL MEGET STOR HJÆLP/ selvhjælp.

Dobbelt klik på den disk der er problemer med, og kom igen, med svar

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-06-09 22:31

For hulen klumme_k-rumme, du "lyder" altså som en sur skolelærer eller chef, der taler ned til sine elever / ansatte. VÆR DOG LIDT TÅLMODIG og noget mere venlig.

Det var bare det, og så skal jeg nok blande mig ud igen .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-06-09 22:58

Du må komme med lidt flere oplysninger, som klumme forsøgte at sige. Er det SATA diske eller IDE diske, Hvis det er IDE sidder der så 2 diske på samme kabel?

Det lyder mere som om en af dine diske har en fejl. Så skynd dig at tage en backup af disken inden den går helt i stykker.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-06-09 23:13

Skyldes sandsynligvis en fejl i firmware, den taber forbindelsen ved CRC-fejl.
Du skal få klonet hele din disk til en ny disk.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-06-09 23:15

Brug f.eks miray-clone eller acronis migrate easy.
Eller et harddisk reparations firma.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-06-09 22:40

Hej HrFriborg.

Citat
Perodisk forsvinder min ene hd (ikke C:) ud af tre hd´er
Er den HD holdt op med at forsvinde, eller har du bare glemt at gi en tilbagemelding til svarerne ???

Kommentar
Fra : HrFriborg

Dato : 30-06-09 08:09

Den gør det stadig en gang i mellem.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-06-09 19:58

Ok - så har du altså ikke kunnet bruge nogen af svarene?
Citat
Du må komme med lidt flere oplysninger, som klumme forsøgte at sige. Er det SATA diske eller IDE diske, Hvis det er IDE sidder der så 2 diske på samme kabel?

Det lyder mere som om en af dine diske har en fejl. Så skynd dig at tage en backup af disken inden den går helt i stykker
Måske er det fordi svarerne mangler flere oplysninger fra dig, jfr. citat fra Granner01.

Mvh