/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO HOT Hjælp kan ikke state
Fra : PowerPC
Vist : 1574 gange
80 point
Dato : 16-06-09 18:00

Jeg har en pgo hot jeg kan ikke få den til at starte den er standart jeg har skifte alle Pakninger
På den på cylinder og top og ved Karburator og ren gjort

Den få benzin
Der gnist på

Vis jeg bruger ligt diesel Start kan jeg få den til at hoste lidt

Der er 2 slanger fra tanken den til Karburator og den sider på studsen og vis man tager den af fra Karburator og prøver at starte den kommer der ikke noget benzin ud er det normalt ???
Vis jeg så suger i den anden kommer der benzin ud

Og vis jeg putter ligt benzin ind ved tændrøret kommer der ligt liv i den i kort tid hoster med ligt knald

det vikker som om den ikke får lavet det undertryk så den få benzin

du siger membranplader der er smadret. hvodan kan man se om det er smadret. vis jeg skuger den AF

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-09 21:43

Enten der den automatiske benzinhane træg/defekt, men da den virker når du suger, er den nok ok, brug aldrig TRYKLUFT på den.
Har du prøvet at lade være at give gas, og så se om der kommer benzin i benzinslangen når den er taget af, og du kickstarter kraftig. For der skal komme benzin.
Fejlen er at motoren ikke laver vaccum nok. Enten fordi den er slidt eller har knækket stempelringe.
Men vaccumfejlen er nok som du selv skriver knækket membranplade i membranen.
Det skal være let at se når du skruer den af. Pas på der ikke falder en stump plade ind i motoren.
Du tjekker membranen og pladerne ved at holde membranen op til munden, så skal du kunne blæse fra motorsiden, men næsten ikke kunne suge luft den modsatte vej.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : PowerPC

Dato : 17-06-09 02:52

Jeg har haft cylinder og top af og skifte pakninger nu det hjalp ikke det samme i nu
Stempelringe og cylinder er ok og tæt

holde membranen op til munden det har jeg så prøve den er ok ser fin ud

Membranplade er hel og skifte pakninger det hjalp ikke det samme i nu

Har ikke fået lave kickstarter i nu tandhjul er slidt men har fast 12 vold på
Moske ikke nok ??

Benzinhane har været taget af og nyt benzin på TRYKLuft det har jeg ikke brugt

Jeg kan kun få benzin ud vis jeg suger i den slange ved studsen den kan ikke selv gøre det
Skulle den ikke kun gøre det med selv start ??

Den har altid kørt godt men så blev den stjålet og fik den tilbage alle låse vær ødelagt på den men ikke stik
Så der komme nye på

Den har stået stille i CA 2 mder. før jeg fik råd til at lave det

Der er gnist på vis jeg heller benzin ned gemen studsen kommer der liv i kort tid

Har du prøvet at lade være at give gas ja det har jeg det samme

hvad kan jeg så prøve ???? jeg vil købe en ny Benzinhane i morgen

membranen vil lige høre om den har en fast pakning på i gummi samt 2 pakning på vær side ?
for det er der ikke kun 2 flade pakning som jeg har købt i dag vis du forstå hvad jeg mener med det

gummi pakning rundt om hullet der vår man kan prøve at puste med munden om den vikker det har jeg set på en ande

Kommentar
Fra : PowerPC

Dato : 17-06-09 15:48

Hej kan det være Simmering ved Krumtapshus som er utæt som gør at den ikke kan få benzin
og suger vakum

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-09 18:00

Ja det kan være simmerring der er slidt eller skudt ud, specielt hvis der har været en explosion i krumtapsrummet.
Du er sikker på vaccumslangen sidder på den rigtige studs, som har forbindelse til membranen.
Og membranen vender rigtig med bladene ind i motoren. Ingen utætheder mellem motor og karburator ?
Jo uden kickstart skulle motoren rotere hurtigt nok til at lave tilstrækkeligt vaccum, ellers kan det hjælpe at holde hånden næsten tæt mod karburatorhullet (På filtersiden)
Hvis der er en flad pakning på hver side af membranen, så kan det vel ikke gøres bedre, og ingen falsk luft slippe ind.
Du kan måske få liv i motoren ved at suge i vaccumslangen, og så knække den, med en klemme el. lign. omkring, så står der vaccum konstant i slangen, og benzinhanen er derfor altid åben.
Eller jeg har selv brugt: Tage slangen af i begge ender, stikke en stjerneskruetrækker helt i bund ind i slangen. Montere slangen på benzinhanen, og trække skruetrækkeren lidt ud af slangen, så er der et fint vaccum derinde, der kan holde sig i mange mdr.
VH Palle Hansen
PS: Tag Dansk staveundervisning om i skolen

Kommentar
Fra : PowerPC

Dato : 17-06-09 18:10

simmerring var løs og røget ved ram siden så der er jo en fjel prøver at skifte den

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-09 19:24

Ja så er der ingen problemer når den skiftes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : PowerPC

Dato : 17-06-09 23:07

men den har så meste gnist på tænding har set at der vær en knække skruge inde bag svinghjulmagnet og lave skade på den spole der inde kan det ha taget på CDI og tændspole nu

eller jeg kun købe en ny spole hvodan det kunde ske det ved jeg ikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-09 23:23

Ja hvis gnisten er væk nu (Ledning/tændrør mod stel), når du har svinghjul på og tændig og bremsen i bund, tja så er det nok din skrue der har ødelagt viklingerne, og du skal havde dig en ny stator. CDIèn sidder ikke der, så den fejler ikke noget.
VH Palle Hansen
PS Husk at lukke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : PowerPC

Dato : 17-06-09 23:26

takker for hjælpen det her været en god hjælp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-09 23:33

Selv tak, husk at luk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-06-09 14:08

Fik du læst problemet med at der ikke kom benzin ud af den ene slange når motoren kørte kun når du sugede ? Jeg syns ik at kan læse om du fik lavet det hele.

Jeg ville da mener at der skulle komme benzin ud af den ene slange så går til karburatoren når du bliver ved og ved og ved med at træde på kickstarteren eller bruge el starteren og slangen går ned af ligesom når den går ned til karburatoren. Hvis man holder den op så det ik sikkert der kommer noget ud.

Men hvis den der membran er fin og tæt ka det så være fordi indsugningsstudsen ikke sidder helt tæt omkring karburatoren ?
Jeg har læst om "falsk luft" altså når der kommer luft ind et sted som ikke slutter helt tæt. så prøv eventuelt og check at det hele sidder rigtigt og tæt, også på luftfiltersiden.